20.03.2018

Światowa architektura skrojona na miarę lokalnych rynków

Zarządzanie

C&W: dobry początek roku dla regionalnych rynków biurowych

Deweloperzy wykazują się wysoką aktywnością na głównych rynkach biurowych. W pierwszym kwartale 2018 roku nowa podaż w regionach wyniosła 129 050 m kw., co oznacza wzrost 92%.

Rozwój kin w centrach handlowych (publikacja C&W)

Według danych International Union of Cinemas z 2017 roku, Polska z wynikiem wynoszącym niecałe 40 ekranów na 1 mln mieszkańców wyprzedzała tylko 8 krajów spośród 30 europejskich państw poddanych analizie.

Galerie handlowe inaczej

Coraz bardziej wymagający klienci, rosnąca konkurencja, a ostatnio również wolne od handlu niedziele wymuszają na centrach handlowych zmiany, które wpływają na zwyczaje zakupowe i sposób spędzania wolnego czasu Polaków.

Światowa architektura skrojona na miarę lokalnych rynków

Globalne koncepty wymagają dopasowania do lokalnych uwarunkowań, aby w pełni odpowiedzieć na potrzeby klientów, czy też pracowników i wypracować dla firmy wartość dodaną.

Globalne koncepty wymagają dopasowania do lokalnych uwarunkowań, aby w pełni odpowiedzieć na potrzeby klientów, czy też pracowników i wypracować dla firmy wartość dodaną.

Opracowane na szczeblu centralnym wskazówki dla architektów i projektantów w jaki sposób zaaranżować biuro, czy placówkę handlową to w obecnych czasach standard. Umożliwia on implementację na lokalnym gruncie wartości, z którymi utożsamia się dana firma i skuteczne odróżnienie się od konkurencji. Jednak wskazówki takie każdorazowo powinny być dopasowane do lokalnych czynników społecznych, ekonomicznych, czy technologicznych, by język marki i firmy był zrozumiały dla lokalnych konsumentów – mówi Mariusz Rosiek, współzałożyciel pracowni architektonicznej PROARCHITEKTURA, która przygotowywała między innymi projekty kawiarni dla znanej sieci COSTA COFFEE.    

Jakość powierzchni biurowych to w obecnych czasach ważny czynnik warunkujący z jednej strony sprawną komunikację i funkcjonowanie firmy, a z drugiej stanowi istotny aspekt dla potencjalnych pracowników, szczególnie tych, na których pracodawcom najbardziej zależy i którzy cieszą się dużym wzięciem na rynku pracy – mówi dr Wojciech Paciorkiewicz, współzałożyciel PROARCHITEKTURY. Projektując powierzchnie biurowe dla lokalnych oddziałów globalnych firm i posługując się ogólnymi wytycznymi, zawsze zaznaczamy konieczność implementacji charakterystycznych lokalnych rozwiązań dostosowanych zarówno do lokalizacji, klimatu, ale także preferencji użytkowników, co do elementów wystroju, komunikacji i oznaczeń w budynku, czy stosowanej technologii tworzącej wewnętrzny klimat biurowca. Jako PROARCHITEKTURA projektowaliśmy biura między innymi dla takich firm, jak Heinz, Sitel, Xerox czy Rockcastle – podkreśla dr Wojciech Paciorkiewicz.       

Odpowiednio zaprojektowane przestrzenie wpływają na efektywność pracowników oddziałując na ich samopoczucie oraz zdrowie. Globalne wytyczne pozwalają zadbać o odpowiednią komunikację marki, ale potrzeba wiedzy i doświadczenia, by skutecznie  zaimplementować je na lokalnych rynkach i oprzeć o nie budowę pozycji rynkowej firmy, co podkreślają eksperci z PROARCHITEKTURY. Architektura i projekty biur, czy punktów handlowych ukazują również politykę prowadzoną przez poszczególne firmy: jak mocno identyfikują się z lokalnym rynkiem i upodobaniami pracowników, czy też konsumentów. Powierzchnie będące własnością firmy, czy też przez nią wynajmowane są wizytówką firmy pozwalającą już na pierwszy rzut oka ocenić daną organizację.