20.03.2018

Światowa architektura skrojona na miarę lokalnych rynków

Zarządzanie

Światowa architektura skrojona na miarę lokalnych rynków

Globalne koncepty wymagają dopasowania do lokalnych uwarunkowań, aby w pełni odpowiedzieć na potrzeby klientów, czy też pracowników i wypracować dla firmy wartość dodaną.

Nowy menadżer ds. najmu w Gemini Holding

Do grona pracowników Gemini Holding dołączyła Joanna Zemczak, która będzie odpowiedzialna za prowadzenie i koordynowanie działań komercjalizacyjnych i rekomercjalizacyjnych centrów handlowych Gemini Park.

Syndrom chorego biura

Jeżeli objawy złego samopoczucia pracownicy mijają zaraz po wyjściu z biura, oznacza to, że trzeba przyjrzeć się kondycji budynku, w którym mieści się siedziba firmy. Dlaczego? Przyczyną może być SBS, czyli tzw. Syndrom Chorego Budynku (ang. Sick Building Syndrome).

Popyt na powierzchnie biurowe przewyższa podaż

Według raportu międzynarodowej firmy doradczej Cresa „Occupier Economics: Rynek biurowy w Warszawie w 2017”, wolumen transakcji najmu w ubiegłym roku ponad trzykrotnie przewyższył ilość oddanej do użytku powierzchni biurowej.

Globalne koncepty wymagają dopasowania do lokalnych uwarunkowań, aby w pełni odpowiedzieć na potrzeby klientów, czy też pracowników i wypracować dla firmy wartość dodaną.

Opracowane na szczeblu centralnym wskazówki dla architektów i projektantów w jaki sposób zaaranżować biuro, czy placówkę handlową to w obecnych czasach standard. Umożliwia on implementację na lokalnym gruncie wartości, z którymi utożsamia się dana firma i skuteczne odróżnienie się od konkurencji. Jednak wskazówki takie każdorazowo powinny być dopasowane do lokalnych czynników społecznych, ekonomicznych, czy technologicznych, by język marki i firmy był zrozumiały dla lokalnych konsumentów – mówi Mariusz Rosiek, współzałożyciel pracowni architektonicznej PROARCHITEKTURA, która przygotowywała między innymi projekty kawiarni dla znanej sieci COSTA COFFEE.    

Jakość powierzchni biurowych to w obecnych czasach ważny czynnik warunkujący z jednej strony sprawną komunikację i funkcjonowanie firmy, a z drugiej stanowi istotny aspekt dla potencjalnych pracowników, szczególnie tych, na których pracodawcom najbardziej zależy i którzy cieszą się dużym wzięciem na rynku pracy – mówi dr Wojciech Paciorkiewicz, współzałożyciel PROARCHITEKTURY. Projektując powierzchnie biurowe dla lokalnych oddziałów globalnych firm i posługując się ogólnymi wytycznymi, zawsze zaznaczamy konieczność implementacji charakterystycznych lokalnych rozwiązań dostosowanych zarówno do lokalizacji, klimatu, ale także preferencji użytkowników, co do elementów wystroju, komunikacji i oznaczeń w budynku, czy stosowanej technologii tworzącej wewnętrzny klimat biurowca. Jako PROARCHITEKTURA projektowaliśmy biura między innymi dla takich firm, jak Heinz, Sitel, Xerox czy Rockcastle – podkreśla dr Wojciech Paciorkiewicz.       

Odpowiednio zaprojektowane przestrzenie wpływają na efektywność pracowników oddziałując na ich samopoczucie oraz zdrowie. Globalne wytyczne pozwalają zadbać o odpowiednią komunikację marki, ale potrzeba wiedzy i doświadczenia, by skutecznie  zaimplementować je na lokalnych rynkach i oprzeć o nie budowę pozycji rynkowej firmy, co podkreślają eksperci z PROARCHITEKTURY. Architektura i projekty biur, czy punktów handlowych ukazują również politykę prowadzoną przez poszczególne firmy: jak mocno identyfikują się z lokalnym rynkiem i upodobaniami pracowników, czy też konsumentów. Powierzchnie będące własnością firmy, czy też przez nią wynajmowane są wizytówką firmy pozwalającą już na pierwszy rzut oka ocenić daną organizację.