08.12.2017

Cresa wydała mapę obiektów handlowych w Polsce

Zarządzanie

Rosną wydatki na ochronę i recepcję

W 2017 roku koszty eksploatacyjne w budynkach biurowych pozostały na poziomie zbliżonym do odnotowanego przez ekspertów Knight Frank w 2016 roku.

Fitness w galerii handlowej przyciąga

Polacy chcą gubić zbędne kilogramy w galeriach handlowych? W odpowiedzi powstaje tam coraz więcej fitness clubów i siłowni.

C&W: dobry początek roku dla regionalnych rynków biurowych

Deweloperzy wykazują się wysoką aktywnością na głównych rynkach biurowych. W pierwszym kwartale 2018 roku nowa podaż w regionach wyniosła 129 050 m kw., co oznacza wzrost 92%.

Rozwój kin w centrach handlowych (publikacja C&W)

Według danych International Union of Cinemas z 2017 roku, Polska z wynikiem wynoszącym niecałe 40 ekranów na 1 mln mieszkańców wyprzedzała tylko 8 krajów spośród 30 europejskich państw poddanych analizie.

Cresa przygotował dla swoich klientów mapę handlową Polski. Umieszczono na niej 13 najważniejszych miast i prawie 450 obiektów handlowych.

Dział badań sektora nieruchomości handlowych w polskim oddziale międzynarodowej firmy doradczej Cresa przygotował dla swoich klientów mapę handlową Polski. Umieszczono na niej 13 najważniejszych miast (Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Łódź, Wrocław, Poznań, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Białystok, Toruń, Rzeszów oraz konurbację śląską) i prawie 450 obiektów handlowych z podziałem na centra handlowe, parki handlowe, centra wyprzedażowe, wolnostojące magazyny i inne nieruchomości z ofertą handlową. Aby ułatwić klientom szybką orientację w układzie sił na poszczególnych rynkach, w specjalny sposób oznaczone zostały wiodące centra handlowe w każdym z miast.

 Nasza mapa, jako podstawowe narzędzie analityki przestrzennej, pokazuje nie tylko lokalizacje obiektów handlowych, ale również kluczowe parametry poszczególnych rynków handlowych. Zawiera najważniejsze dane dotyczące lokalnych rynków, od podstawowych danych demograficznych po najnowszy indeks siły nabywczej – mówi Magdalena Sadal, dyrektor działu Doradztwa i Badań Rynkowych Branży Handlowej w firmie Cresa Polska.

Mapa odzwierciedla obecną sytuację na rynku nieruchomości handlowych w Polsce. Zawiera również bardzo ważne informacje strategiczne: które obiekty handlowe są w trakcie modernizacji, a także którędy będzie przebiegać nowa autostrada lub droga ekspresowa. Korzystając z mapy opracowanej przez polski oddział firmy Cresa, najemcy rozważający konkretne lokalizacje potrafią lepiej ocenić potencjał każdego z miejsc.

 Mając tę mapę pod ręką, planujemy podróż z klientem przed wyruszeniem w drogę. Już na tym etapie możemy obiektywnie ocenić i odrzucić niektóre obiekty ze względu na lokalizację i stworzyć krótką listę preferowanych nieruchomości. Dzięki temu mamy więcej czasu na ich spokojne zwiedzanie i wybranie najlepszych obiektów handlowych do ekspansji marki czy do rozpoczęcia działalności w Polsce – mówi Szymon Łukasik, dyrektor działu Reprezentacji Najemców Handlowych firmy Cresa Polska.

Mapa handlowa Polski została wydana w wersji papierowej. Można ją otrzymać pisząc na adres: info.poland@cresa.com.