• menpresa
  • kape
  • apa
  • walter
  • sodexo
  • pfszn
  • pzn
  • strabag
  • fmsolutions
  • knight frank
  • kols
  • fever guard
  • mdd
  • okin
  • rics
  • ela
  • corees
  • nai
  • integrator
  • kinnarps
  • empirias
  • prfm
  • wisag
  • prch
  • ifma
  • geodetic
  • pakar service
  • gp2
  • cbre
  • pfrn
15.09.2020

„Po co kupować, skoro się nie używa?”

ZOBACZ WIĘCEJ

Zarządzanie

PlanRadar - cyfrowa rewolucja w polskiej branży budowlanej i nieruchomości

PlanRadar wchodzi na polski rynek. Aplikacja pozwala na zdalne, a jednocześnie precyzyjne i efektywne zarządzanie zadaniami w branżach budowlanej oraz nieruchomości.

„Po co kupować, skoro się nie używa?”

Czy w końcu możliwe jest, aby z nabytą licencją systemu CAFM nie było tak, jak z kolejną „apką” ściągniętą na telefon, którą się często uruchamia tylko raz, zaraz po instalacji (a w przypadku „płatnej” aplikacji, później dokonuje się automatycznej płatności co miesiąc)?

Połowa Polaków chce powrotu niedziel handlowych

Obecnie aż 51% osób chciałoby, aby sklepy były otwarte w każdy dzień. Przeciwnego zdania jest co trzeci respondent – wynika z badania zleconego przez CBRE.

Zaproszenie na letnią galę Top Woman in Real Estate

W tym roku ze względów bezpieczeństwa Gala podzielona jest na dwie części. Oba wydarzenia odbędą się w ogrodzie restauracji Villa Foksal przy ul. Foksal 3/5 w Warszawie.

Czy w końcu możliwe jest, aby z nabytą licencją systemu CAFM nie było tak, jak z kolejną „apką” ściągniętą na telefon, którą się często uruchamia tylko raz, zaraz po instalacji (a w przypadku „płatnej” aplikacji, później dokonuje się automatycznej płatności co miesiąc)?

Aplikacje, systemy, wszelakie programy – bezustannie jesteśmy atakowani ofertami cudownych narzędzi informatycznych, które odmienią nasze życie oraz wspomogą w podejmowaniu decyzji i ułatwią naszą codzienną prace. To samo dotyczy osób zajmujących się bezpośrednio lub pośrednio zarządzaniem nieruchomościami. Służą temu powszechnie nazywane systemy  CAFM  (Computer-aided facility management) mające właśnie za zadnie wspieranie zarządzania nieruchomościami (Facility Management). Skuszeni informacją uzyskaną od firm programistycznych o sprzedaży kilkuset lub nawet kilku tysięcy licencji systemu,  czasami bez chwili namysłu decydujemy się nabyć taki system.  Mimo faktu, że same systemy z punktu widzenia technicznego mogą być bardzo dobre, czy zastanawiamy się nad tym w jakim zakresie ich funkcjonalność i potencjał jest wykorzystywany?

Czy poza np. modułem HELPDESK, korzysta się również z innych funkcji?

Czy w końcu możliwe jest, aby z nabytą licencją systemu CAFM nie było tak, jak z kolejną „apką” ściągniętą na telefon, którą się często uruchamia tylko raz, zaraz po instalacji (a w przypadku „płatnej” aplikacji, później dokonuje się automatycznej płatności co miesiąc)?

Na to pytanie oraz pytania pokrewne w tym temacie, powinien odpowiedzieć sobie każdy indywidualnie. Ja na przykładzie systemu CAFM ASIZT, będę starał się w skrócie wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje i wskazać rozwiązanie pozwalające w pełni wykorzystywać system CAFM.

Zacznijmy od tego, że wbrew pozorom systemy CAFM to dosyć zawansowane narzędzie pracy, którego skuteczność działania opiera się głównie na dwóch najważniejszych elementach. Pierwszy element to pozyskanie i wprowadzenie do systemu danych o istniejącej infrastrukturze budynku oraz danych o podmiotach działających na obiekcie, a drugi element to (po poprzedzonej analizie) sprawna integracja w procesy zachodzące i funkcjonujące na danym obiekcie.  

Dlaczego pozyskanie danych jest ważne, tego nie będę opisywał (zakładam, że każdy wie), gdyż bez danych ze środowiska, w którym system ma pracować, będzie to tylko mało użyteczny arkusz Excel. Dlaczego sprawna integracja w procesy zachodzące i funkcjonujące na danym obiekcie jest ważna? Dlatego, że system CAFM służy głównie do nadzoru oraz sterowania wszelkimi procesami zachodzącymi   na danej nieruchomości. W szczególności ma je integrować, gromadzić o nich dane oraz nimi kierować, tak aby faktycznie była korzyść z jego implementacji. Nadzór, sterowanie oraz integracja jest skuteczna  tylko wtedy kiedy wykorzystuje w sposób ciągły rzeczywiste dane pozyskiwane z obiektu oraz uwzględnia specyfikę,  indywidualność i potrzeby konkretnego Klienta. Czy kupując licencje abonamentowe od firmy programistycznej, otrzymamy wyżej opisane działania, takie które między innymi gwarantują fizyczne wsparcie Klienta na obiekcie w zakresie planowania procesów zarządczych i eksploatacyjnych, czy indywidualną realizację jego potrzeb? Nie, gdyż kupujemy system powszechny, mający nosić znamiona uniwersalnego, niestety „nie szytego na miarę”. Później tylko zarządzający nieruchomością jest odpowiedzialny za pozyskanie danych z obiektu, ich wprowadzenie do systemu, analizę zachodzących procesów i implementację systemu. Zgromadzenie tych danych a następnie odpowiednie ich posadowienie w programie jest najważniejsze. Czy ewentualne  wsparcie firmy informatycznej w zakresie „gdzie kliknąć” wystarczy? Otóż Nie!

Funkcjonując na rynku FM, przez ponad 20 lat, tworząc i zarządzając procesami zachodzącymi od budynków biurowych i użyteczności publicznej a skończywszy na stadionie wybudowanym na EURO 2012 – ENERGA Gdańsk, dochodzę do zasadniczego wniosku. Kluczem do skuteczności i stabilności w zarządzaniu jest wiedza na temat tego, co się dzieje na nieruchomości oraz instrumentu umożliwiającego  weryfikację tej  wiedzy i   późniejsze jej wykorzystanie do nadzoru, planowania i sterowania zachodzącymi procesami.

Wychodząc naprzeciw wyżej opisanym wnioskom, ale jak się okazało również potrzebom rynku, został stworzony przez zespół Empirias KT – nie tylko przez programistów, ale głównie inżynierów budowlanych, instalacyjnych, zarządców z olbrzymim doświadczeniem – krajowy system CAFM ASIZT (Autonomiczny System Inteligentnego Zarządzania Techniką) wraz z innowacyjną usługą KUWT (Kompleksowa Usługa Wsparcia Technicznego).

Cel jaki nam przyświecał, to stworzenie nie tylko intuicyjnego i skutecznego narzędzia umożliwiającego kontrole nad zachodzącymi procesami na danej nieruchomości, ale również zapewnienie kompleksowego wsparcia naszych Klientów. To wsparcie – stanowiące nowość na rynku CAFM, zaczyna się od inwentaryzacji infrastruktury technicznej, opracowania procedur serwisowych i harmonogramów okresowych i kończy się na pośrednim działaniu jakim jest wprowadzenie danych do systemu, a dalej polega na  stałym, regularnym wsparciu technicznym i nadzorem nad systemem CAFM ASIZT. Wsparcie daje możliwość pozyskania okresowych i niezależnych od „Obsługi Technicznej” raportów o stanie realizacji zachodzących procesów „u” i „dla”  Klienta.  Do tego dochodzi stały i ciągły rozwój systemu ASIZT, nie tylko dzięki naszej wiedzy i doświadczeniu, ale również dzięki realizacji coraz to nowszych potrzeb naszych Klientów.  

Czy decydując się na aplikację  kupioną od firmy stricte programistycznej, czasami bezpośrednio z witryny sklepu internetowego, na pewno będzie Cię ona  wspierała w Twojej pracy i realizowała Twoje potrzeby (obecne i przyszłe)? Czy może czas na współpracę z „żywymi”  ludźmi a nie botami?