• integrator
  • walter
  • kols
  • nai
  • ifma
  • apa
  • pfszn
  • pfrn
  • cbre
  • prch
  • okin
  • gp2
  • knight frank
  • prfm
  • kape
  • rics
  • strabag
  • kinnarps
  • wisag
  • ela
  • sodexo
  • mdd
  • geodetic
  • pakar service
  • fmsolutions
21.05.2020

Colliers z nową usługą dla firm wracających do biur

ZOBACZ WIĘCEJ

Zarządzanie

C&W: prognozy dotyczące nowej normalności w biurach

Z największego badania dotyczącego pracy z domu w czasie pandemii wynika, że system pracy oparty wyłącznie na funkcjonowaniu w biurze przekształci się w ekosystem łączący pracę w biurze, w domu i innych lokalizacjach.

Załamanie aktywności inwestycyjnej na europejskim rynku nieruchomości będzie krótkotrwałe

Wg Savills wartość transakcji inwestycyjnych na europejskim rynku nieruchomości najpierw spadnie o 50%, po czym nastąpi odbicie w perspektywie roku.

Nowy sezon w odmienionej przestrzeni w Centrum Praskim Koneser

Koneser, centrum kulturalno-rozrywkowe na warszawskiej Pradze, zapowiada aktywności na kolejny sezon.

Stabilny początek roku na katowickim rynku biurowym pomimo COVID-19

Według danych firmy Colliers International, popyt na nowoczesną powierzchnię biurową w Katowicach w pierwszym kwartale 2020 r. utrzymał się na stabilnym poziomie i wyniósł 20,4 tys. mkw.

Colliers International, wiodąca forma doradcza na rynku nieruchomości komercyjnych, uruchomiła nową usługę Back to Work Navigator.

W jej ramach najemcy i zarządcy nieruchomości planujący powrót pracowników do budynków biurowych po izolacji związanej z pandemią COVID-19 w ciągu 48 godzin otrzymają rekomendację od ekspertów firmy, jakie rozwiązania zastosować, aby praca w biurze była bezpieczna.

Szybkie, szczegółowe i innowacyjne rozwiązania pozwalające na maksymalizację wydajności powierzchni biurowej wraz z wycenami będą przygotowywane przez ekspertów w dziedzinie środowiska pracy oraz inżynierów i kierowników projektów z regionu EMEA tej międzynarodowej firmy doradczej.

Według Colliers, w pierwszej fazie powrotu do biur, firmy będą mogły udostępnić jedynie 40-50% biurek ze względu na zalecenia zachowywania dystansu pomiędzy stanowiskami pracy. Oznacza to konieczność dostosowania aranżacji i opracowanie procedur zarządzania liczbą osób jednocześnie korzystających z przestrzeni biurowej. W pierwszej fazie powrotów musimy liczyć się z tym, że nadal część pracowników pozostawać będzie w trybie pracy zdalnej.

– Dla odpowiedzialnych pracodawców zdrowie oraz dobre samopoczucie ich pracowników będzie priorytetem podczas planowania powrotu do biura. Dlatego konieczne jest zadbanie o odpowiednie przygotowanie środowiska pracy – zarówno samej przestrzeni jak i obowiązujących w niej reguł i procedur. Pracodawcy muszą dostosować aranżację i odpowiednio oznakować przestrzeń, tak aby umożliwić zachowanie bezpiecznego dystansu pomiędzy pracownikami. Równie istotne jest odpowiednie rozlokowanie środków ochrony osobistej i klarowna, wielokanałowa komunikacja, która pomoże pracownikom przyswoić nowe nawyki. Warto też rozważyć inne działania, takie jak instalacja przegród oddzielających stanowiska pracy, wprowadzenie zasady jednostronnego ruchu w ciągach komunikacyjnych, czy też ograniczenie korzystania z przestrzeni wspólnych, aby zminimalizować ryzyko zachorowania. Sytuacja z dnia nadzień zmienia się dynamicznie, a dodatkowo każda powierzchnia biurowa ma swoją specyfikę, dlatego też wprowadzamy szybką usługę, która pozwala nam zidentyfikować potrzeby klientów w zakresie bezpiecznego powrotu do biura i szybko wprowadzić odpowiednie rozwiązania – mówi Dorota Osiecka, dyrektor działu Workplace Innovation w Colliers International Poland.

W ramach usługi Back to Work Navigator eksperci firmy przeanalizują, jakie zmiany należy wprowadzić w pięciu kluczowych obszarach: rozkładzie stanowisk pracy, nawigacji po biurze, zachowaniach pracowników, higienie oraz technologii. Pozwoli to zmaksymalizować pojemność biura i wspierać jego bezpieczne użytkowanie. Usługa jest skierowana do najemców i zarządców nieruchomości, którzy muszą zaplanować ponowne otwarcie budynków biurowych. Dodatkowo, firma wesprze swoich klientów we wdrożeniu przygotowanych rekomendacji i przygotowaniu długoterminowych strategii dla ich biur.

– Zakładamy, że pandemia COVID-19 będzie miała długotrwały wpływ na to, jak pracujemy. Z danych zebranych podczas naszego globalnego badania na temat pracy zdalnej wynika, że 80% respondentów chciałoby kontynuować pracę z domu przynajmniej raz w tygodniu. W związku z tym, możliwe jest, że funkcja biura ulegnie drastycznej zmianie - nie będzie ono miejscem, do którego chodzimy codziennie, a miejscem, w którym spotkamy się, by wspólnie pracować nad projektami czy budujemy relacje – zaznacza JanJaap Boogaard, szef Workplace Advisory na region EMEA.