04.07.2019

Szkolenie Real Estate Management - relacja (zdjęcia)

ZOBACZ WIĘCEJ

Zarządzanie

7 zasad efektywnego zarządzania zużyciem mediów w Twoim obiekcie

Jakie działania i rozwiązania możemy wdrożyć, aby mieć wpływ na wysokość opłat za zużyte media w przedsiębiorstwie? Warto pamiętać, aby optymalizować zużycie nie tylko energii elektrycznej, ale wszystkich mediów.

MVGM kupuje biznes JLL

MVGM kupuje biznes JLL związany z zarządzaniem nieruchomościami w krajach Europy kontynentalnej. Firmy nawiązują jednocześnie partnerswo strategiczne.

Szkolenie Real Estate Management - relacja (zdjęcia)

Za nami już IX edycja Szkolenia Real Estate Management, która odbyła się 22–23 maja w Krakowie w hotelu Qubus. W tym roku temat przewodni brzmiał „Zarządzanie nieruchomościami komercyjnymi – wyznania jutra i dziś”.

Nowy system papieru toaletowego Tork Mid-size bez gilzy

Przedsiębiorstwa dążą do ograniczania ilości odpadów i emisji dwutlenku węgla. Tork Mid-size bez gilzy, pozwala zmniejszyć ślad węglowy w porównaniu z tradycyjnym papierem toaletowym o 11%.

Za nami już IX edycja Szkolenia Real Estate Management, która odbyła się 22–23 maja w Krakowie w hotelu Qubus. W tym roku temat przewodni brzmiał „Zarządzanie nieruchomościami komercyjnymi – wyznania jutra i dziś”.

Wydarzenie po raz drugi w historii organizacji zostało podzielone na dwie sprofilowane ścieżki tematyczne: centra handlowe i biurowce.

Wydarzenie rozpoczęło się od części wspólnej, podczas której omówiono kilka aspektów, takich jak „Ekologia w zarządzaniu nieruchomościami komercyjnymi“ (dr Tomasz Jeleński, PLGBC), „Walka o energię“ (Piotr Krysik, KAPE), „Usługi czystości” (Piotr Słomka). Ostatnia prelekcją w tej części było wystąpienie Krzysztofa Koguta, redaktora naczelnego „Real Estate Managera”, który mówił o znaczeniu roli w organizacji facility coordinator managera. Po lunchu w sali Biurowce Kinga Dzwonnik z Kwiatów dla Biura opowiadała o biophilic design i roślinności w przestrzeni biurowej. Następnie swoją wiedzą z uczestnikami podzieliła się Karina Kreja z Kinnarps Polska. Jej wystąpienie „Idealne biuro w zasięgu ręki“ zostało poświęcone m.in. aktualnie zmieniającym się realiom w codziennej pracy biurowej i potrzebom pracowników. Osobną prelekcję poświęciliśmy akustyce w przestrzeni biurowej, którą szczegółowo przybliżył Marcin Rosak z firmy Nyquista. Po krótkiej przerwie swoją prelekcję o najczęściej powtarzanych mitach dotyczących aranżacji biurowej wygłosił Zbigniew Kostrzewa, założyciel pracowni architektonicznej InDesign.

Na pierwszym zdjęciu: Kinga Dzwonnik, Kwiaty dla biura w wystąpieniu o Biophilic Design, na drugim: wieczorna integracja

Z kolei w ścieżce Centra Handlowe swoje wystąpienia mieli: Wincenty Zawadzki, brand manager w NEINVER, który pokrótce przedstawił metody pomiaru efektywności działań marketingowych w centrach handlowych, a następnie zajęcia o bezpieczeństwie w obiektach komercyjnych poprowadził Grzegorz Cieślak z Collegium Civitas, który przedstawił m.in. praktyczne rozwiązania z radzeniem sobie z atakami terrorystycznymi. Wieczorem, po zakończeniu zajęć uczestnicy mieli okazję do wspólnej integracji w restauracji Plac Nowy 1, gdzie czekało na nich m.in. 6 przygotowanych torów do gry w kręgle.

Grzegorz Cieślak, wystąpienie o aktach terrorystycznych w ścieżce dla centrów handlowych

Drugi dzień w ydarzenia również pozwolił uczestnikom na zdobycie solidnej porcji wiedzy. Ścieżkę biurową rozpoczęły Anna Muszyńska-Gniado i Kinga Antosik z BNP Paribas Real Estate Poland ze swoimi wystąpieniem „Pokolenie Z jako nowi użytkownicy budynków biurowych“, a zaraz po nich praktycznymi wskazówkami dotyczącymi zarządzania zmianą w biurze podzieliła się Aleksandra Radomska, która na co dzień pracuje jako administration manager w Allegro.pl. Tuż po krótkiej przerwie na scenie pojawiała się Dominika Zielińska z Workplace Solutions, a by poruszyć tematy związane z odpowiedzialnością społeczną i budowaniem przestrzeni biurowej, czyli jak projektować ją dla osób z niepełnosprawnościami i z czym wiąże się ekologiczne biuro.

Na pierwszym zdjęciu: Marta Guzek, Google Polska w wystąpieniu o nowych technologiach, które wspierają sprzedaż w obiektach handlowych, na drugim: wieczorna integarcja podczas gry w kręgle

Ścieżka przeznaczona dla obiektów handlowych rozpoczęła się niezwykle ważnym tematem dotyczącym nowoczesnych technologii wspierających sprzedaż w obiektach handlowych, który przedstawiła Marta Guzek, Finance & Retail Industry Head w Google Polska. Następnie swoimi doświadczeniami podzielił się Paweł Jochemski, który na co dzień pełni funkcję dyrektora operacyjnego w Karuzela Holding.

Opowiedział o tym, jak monitorować kalendarz gwarancji i jak należy rozliczać dostawców usług, a także jak zadbać o perfekcyjny budżet krok po kroku.

Partnerami wydarzenia w tym roku były następujące organizacje: PLGBC, PRFM, FM Solutions, Kinnarps, KAPE, TERMOCENT, HYBRYD, NYQUISTA, GEGENBAUER POLSKA, EurobuildCEE.

 

Komentarze partnertów wydarzenia

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Grzegorz Gałka

prezes zarządu FM Solutions Sp. z o.o.

Techniczna obsługa nieruchomości wymaga od specjalistów z branży FM ciągłego podnoszenia kwalifikacji, znajomości nowinek technologicznych, zmian w prawie i oczekiwaniach klientów.

W FM Solutions zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego przeglądamy uważnie oferty szkoleń i stale rozwijamy kompetencje naszej kadry specjalistów. Jesteśmy na bieżąco z aktualnymi trendami technologicznymi i rynkowymi. Dzięki temu nasi klienci mogą zawsze liczyć na obsługę na najwyższym poziomie.

Wybraliśmy szkolenia Real Estate Management, bo adresowane są do profesjonalistów w branży, są skondensowane i nastawione na realne korzyści uczestników. Z punktu widzenia FM Solutions dobrym rozwiązaniem była dwudniowa formuła szkolenia, pozwalająca optymalnie podzielić czas pomiędzy intensywne sesje wykładowe i warsztatowe oraz wieczorne spotkania integracyjne. Dzięki temu mieliśmy okazję do bezpośredniej wymiany informacji i doświadczeń z kolegami z branży oraz nawiązywania relacji biznesowych w mniej formalnej atmosferze.

Nasza organizacja, zauważając potencjał szkoleń Real Estate Management, przyjęła rolę partnera tego wydarzenia. Mamy nadzieję, że uczestnicy szkolenia uznają je za wartościowe, że zdobyli wiedzę, którą będą mogli efektywnie wykorzystać w codziennej praktyce.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

mgr inż. Ilona Wojdyła

project manager

Dział Efektywności Energetycznej i OZE Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.

Obecny wzrost cen energii elektrycznej jest ostatecznym sygnałem dla właścicieli i zarządców nieruchomości do podejmowania działań związanych z racjonalizacją zużycia energii. Tylko poprawa efektywności energetycznej pozwoli ograniczyć skutki podwyżek i tym samym utrzymać koszty eksploatacyjne na dotychczasowym lub przynajmniej zbliżonym poziomie. Podczas tegorocznego szkolenia REM eksperci Krajowej Agencji Poszanowania Energii SA (KAPE) omówili temat racjonalizacji zużycia energii w budynkach. Oprócz odniesienia się do historycznych trendów i ostatnich podwyżek cen energii przedstawiono prognozy dalszych zmian cen, metody optymalizacji zużycia energii oraz zasady finansowania przedsięwzięć przyczyniających się do oszczędności energii w ramach systemu białych certyfikatów. Eksperci KAPE zaprezentowali konkretne przykłady nisko i wysoko kosztowych działań w zakresie gospodarki energetycznej, sterowania systemami, modernizacji i wykorzystania alternatywnych rozwiązań w budynkach oraz zobrazowali, jakie efekty w postaci zmniejszenia zużycia energii i kosztów można uzyskać w wyniku ich wdrożenia.

Podczas rozmów zaznaczono, że w wielu przypadkach intensywne obciążenie obsługi technicznej bieżącymi sprawami uniemożliwia podejmowanie przez nią działań ukierunkowanych na optymalizację zużycia energii.

Podniesiono również temat braku świadomości inwestora w zakresie korzyści z podejmowania działań na rzecz efektywności energetycznej i możliwości finansowania inwestycji w ramach systemu białych certyfikatów, a także potrzeby lepszej komunikacji między działem technicznym i finansowym w aspekcie możliwości oszczędności energii i kosztów.

Szkolenie REM jest znakomitą okazją do lepszego poznania problemów, z jakimi obecnie zmagają się zarządcy nieruchomości, oraz kierunków rozwoju w zakresie stosowania zaawansowanych rozwiązań technicznych i usług, co pozwala na uświadomienie uczestnikom, jakie wyzwania stoją przed branżą.