25.02.2019

Siedziba firmy buduje jej konkurencyjność

ZOBACZ WIĘCEJ

Zarządzanie

Polska Szkoła FM pod auspicjami IFMA, RICS i PRFM

Powstaje zespół, w skład którego wejdą przedstawiciele najważniejszych organizacji branżowych z rynku FM. IFMA, RICS i PRFM łączą siły, by wypracować wspólny program edukacyjny dla zawodów FM w Polsce i spopularyzować go następnie w całym sektorze nieruchomości komercyjnych, jak i poza nim.

CBRE i RICS wydają wspólną książkę nt. różnorodności

W Międzynarodowy Dzień Kobiet globalna firma doradcza CBRE i RICS ogłaszają wydanie nowej publikacji: „Zarządzanie różnorodnością i inkluzją w sektorze nieruchomości”. Premiera książki odbędzie się podczas MIPIM 2019 w Cannes.

Siedziba firmy buduje jej konkurencyjność

Temat wyboru siedziby firmy jest ważny zarówno dla dużych przedsiębiorstw, jak i mniejszych firm. Okazuje się, że wybór odpowiedniego biura nie jest prosty.

Sodexo Polska zadba o sklepy i biura H&M w Polsce

Firma Sodexo Polska, krajowy lider w dziedzinie obsługi technicznej nieruchomości, podpisała kontrakt na obsługę 182 sklepów i 10 biur popularnej sieci odzieżowej H&M.

Temat wyboru siedziby firmy jest ważny zarówno dla dużych przedsiębiorstw, jak i mniejszych firm. Okazuje się, że wybór odpowiedniego biura nie jest prosty.

Przed przedsiębiorcami stoją liczne dylematy, a najczęstszymi są te związane z kosztami, lokalizacją i wyglądem. Czy siedziba firmy i jej wygląd rzeczywiście jest tak ważny? Czy wpływa na konkurencyjność firmy?

Każda firma musi mieć siedzibę oraz przestrzeń, w której będzie mogła świadczyć usługi. – To, jakie biuro wybierze dana firma zależy od kilku czynników, m.in. liczby pracowników, budżetu czy branży, w której działa. Ważne, aby lokal, który wynajmujemy lub kupujemy dostsować do potrzeb naszego przedsiębiorstwa i specyfiki pracy oraz, aby dawał pracownikom maksimum komfortu – mówi Marcin Lorych, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie ESPES, produkującej szklane ściany działowe dla polskiego sektora biurowego. – Wśród mikroprzedsiębiorców i samozatrudnionych najczęściej siedzibą firmy jest mieszkanie. W dużych miastach coraz popularniejsze staje się korzystanie z biur serwisowanych i coworkingów – dodaje Marcin Lorych. Nad tym, gdzie najlepiej ulokować swoją firmę zastanawiają się nie tylko firmy, które rozpoczynają działalność. Wraz z rozwojem i rozrastaniem się zespołu, potrzeby firm się zmieniają. Wtedy temat wyboru lokalizacji ponownie staje się aktualny. Zmiana siedziby na większą lub nowocześniejszą jest jednoznacznym sygnałem świadczącym o rozwoju marki.

Lokalizacja przede wszystkim

Biuro, czyli siedziba firmy, stanowi pierwsze pole spotkań pomiędzy kontrahentami oraz potencjalnymi pracownikami, dlatego powinno być reprezentatywne. Położenie w atrakcyjnej lokalizacji – w centrum miasta, w nowoczesnym biurowcu, to bez wątpienia czynnik budujący przewagę konkurencyjną. Odpowiednia lokalizacja przedsiębiorstwa staje się wizytówką, a prestiż miejsca, miasta lub dzielnicy, wpływa na budowania jego wizerunku. – Najemcy najchętniej wybierają obiekty biurowe zlokalizowane w biznesowej części miasta. Zagłębia biurowe wyróżniają się szerokim wachlarzem usług oferowanych na ich terenie, tj. obecnością licznych restauracji, punktów handlowych i usługowych, klubów fitness, przedszkoli, dzięki którym wychodząc z pracy, mamy wszystko na miejscu – mówi Marcin Lorych z firmy ESPES. – Istotny jest także wygodny dojazd do biura – zarówno komunikacją miejską, jak i samochodem, a także obecność miejsc parkingowych – dodaje.

Wygląd dopasowany do rodzaju działalności

Ważnym aspektem budowania wizerunku firmy jest spójność: zarówno w komunikacji, jak i identyfikacji wizualnej. Kwestia dopasowania przestrzeni biurowej do prowadzonej działalności dzięki dostępnym na rynku nowoczesnym rozwiązaniom jest bardzo prosta. Podstawą dobrze funkcjonującego biura jest podział przestrzeni biurowej. Powinien być on czytelny nie tylko dla pracowników, ale i dla gości. – Wyznaczenie przestrzeni zyskamy dzięki zastosowaniu kolorów, wydzieleniu pomieszczeń zamkniętych np. szklanymi ścianami działowymi, zaaranżowaniu stref otwartych. Podział przestrzeni pomaga zarządzać zespołem, przyspiesza aklimatyzację nowych pracowników i usprawnia proces wymiany informacji pomiędzy działami – mówi Marcin Lorych z firmy ESPES. – Wyznaczenie stref szklanymi ścianami działowymi to dobre rozwiązanie, szczególnie jeśli chcemy wprowadzić się do biura szybko i od razu zacząć pracę. Montaż szklanych ścian działowych odbywa się szybko i czysto, zatem może zostać przeprowadzony bez dezorganizacji pracy biura. Nowoczesne rozwiązania pozwalają także na demontaż ścian (np. w przypadku przeprowadzki) i przeniesienie modułów w nowe miejsce – dodaje. Zastosowanie szklanych ścian działowych w przestrzeni biurowej zapewni także odpowiednią akustykę, która pozytywnie wpływa na komfort i ergonomię pracy.
Zarówno odpowiednia lokalizacja siedziby firmy, jak i wygląd przestrzeni mają znaczący wpływ na jej wizerunek. Zgodnie z raportami przeprowadzanymi wśród pracowników na całym świecie, coraz więcej osób na etapie rekrutacji bierze pod uwagę nie tylko renomę firmy i wysokość wynagrodzenia. Równie ważna staje się lokalizacja firmy, jej wygląd i organizacja. Prestiżowa lokalizacja oraz reprezentatywne biuro pozwalają na zatrudnienie wartościowych specjalistów, a tym samym budowanie przewagi konkurencyjnej firmy na rynku. Z uwagi na rynek pracownika, pracodawcy powinni uważnie śledzić najnowsze trendy i wprowadzać je do swoich przestrzeni, oferując zespołowi jak najlepsze warunki do pracy.