30.05.2018

Galerie Gemini Park inwestują w prorodzinność

ZOBACZ WIĘCEJ

Zarządzanie

Myjąc ręce możesz uszczęśliwiać innych i zachęcać ich do działania

Myjąc ręce nie tylko dbasz o zdrowie swoje i innych, ale sprawiasz radość swoim bliskim i poprawiasz poziom satysfakcji kolegów z pracy – dowodzą wyniki ankiety przeprowadzonej przez Essity.

Miejsce Aktywności Lokalnej bMAL Klub Artystyczny w Galerii Bemowo

We wtorek 25 września w Centrum Handlowym Galeria Bemowo oficjalnie otwarto Miejsce Aktywności Lokalnej bMAL Klub Artystyczny.

Kobiece organizacje sektora nieruchomości rozpoczynają współpracę

Stowarzyszenie Women in Real Estate in Poland oraz Konkurs Top Woman in Real Estate ze względu na wspólną misję i cele we wrześniu tego roku nawiązały stałą współpracę partnerską.

Full FM, czyli ekonomia, technika, infrastruktura i prawo w jednym

Korzystanie z usług firmy FM uwalnia właściciela lub zarządcę nieruchomości od niekończących się spotkań i negocjacji z wykonawcami, podpisywania dziesiątków i setek umów, a także kontroli ich realizacji.

Rodziny z dziećmi to coraz ważniejsi klienci dla galerii Gemini Park. To właśnie z myślą o nich centra handlowe m.in. inwestują w przyjazną dzieciom infrastrukturę oraz rozwijają ofertę rozrywkową.

Prorodzinny trend coraz wyraźniej widać w dwóch obiektach Gemini Park - w Bielsku-Białej oraz w Tychach. Przykład?

Coraz więcej rodzin

Galerie Gemini Park stają się coraz popularniejsze wśród rodzin z dziećmi. Klienci ci stanowią już ponad połowę robiących tutaj zakupy. Rodzin przybywa zarówno wśród klientów bielskiego Gemini Park, jak również nowo otwartej galerii w Tychach.

– Z roku na rok obserwujemy rosnący udział rodzin z dziećmi wśród klientów naszych centrów handlowych. To dziś klient, który spędza u nas najwięcej czasu na zakupach, który wydaje najwięcej podczas jednej wizyty i który regularnie wraca na zakupy. Rodziny także, częściej od pozostałych klientów, korzystają z oferty restauracyjnej oraz infrastruktury galerii np. placów zabaw czy stref relaksu – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.

Bielsko stawia na rozrywkę i  rekreację

Wpływ na rosnący udział rodzin mają przede wszystkim prorodzinne działania, jakie podejmują poszczególne galerie Gemini Park i to nie tylko w sferze marketingowej. Przykład tego najwyraźniej widać w Gemini Park Bielsko-Biała. Tamtejsza galeria nie tylko inwestuje w unikalną w skali kraju infrastrukturę dla rodzin z dziećmi, ale także systematycznie rozwija swoją ofertę rozrywkową w tym kierunku.

– Dopasowujemy galerię do zakupów rodzinnych i oczekiwań, jakie mają rodziny względem nowoczesnego centrum handlowego – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała . - Z jednej strony stale uzupełniamy ofertę rozrywkową. Z drugiej systematycznie realizujemy inwestycje, które poszerzają naszą ofertę rekreacyjno-edukacyjną, tworzoną głównie z myślą o dzieciach i młodzieży – dodaje.

I rzeczywiście, pod względem inwestycji powstających dla najmłodszych klientów i ich opiekunów bielska galeria przoduje dziś w woj. śląskim. Tylko ostatnie 5 lat przyniosło serię dużych realizacji.  W 2014 roku na terenach zielonych przy obiekcie powstał „Park Radość”, przekształcony w 2016 w pierwszy w Polsce edukacyjno-rekreacyjny ekopark „W DECHE!”, mający powierzchnię ponad 5 tys. m kw.  

Natomiast w 2018 roku inwestycja zyskała kolejną atrakcję – mający ponad pół kilometra długości park linowy, jeden z największych na Podbeskidziu. W efekcie powstała olbrzymia, bo licząca sobie ponad 11 tys. m kw., strefa rozrywkowa, będąca jednocześnie pierwszym etapem rewitalizacji sąsiadującego z galerią Parku Strzygowskiego.

– Tymi inwestycjami wychodzimy przed szereg. Zamiast skupiać się wyłącznie na akcjach eventowych dla dzieci,  stawiamy na stałe i duże atrakcje, które systematycznie poszerzamy o kolejne. W ten sposób wokół galerii tworzymy przyjazny klimat miejsca, w którym można zrobić zakupy, ale także dobrze się bawić, wypocząć, spotkać z przyjaciółmi, a do tego natrafić na unikalną przestrzeń przyjazną dziecku, jakiej nie ma żadna galeria w regionie – mówi Krzysztof Brączek.

– Jednocześnie staramy się, aby powstające atrakcje nie były bezcelowe, a spełniały ważną rolę dydaktyczną, np. pozwalały dziecku lepiej zrozumieć otaczający go świat, zachęcały do aktywności i uprawiania sportu czy uczyły postaw proekologicznych. To przyciąga klientów, zarówno tych robiących u nas zakupy, jak i tych, którzy wpadają do nas pobawić się lub wypocząć. Już dziś miesięcznie nasze tereny rekreacyjne odwiedza nawet 20 tys. osób – dodaje.

Rodzinna oferta w Tychach

Ale Gemini Park Bielsko-Biała to niejedyna galeria należąca do Gemini Holding, która stawia na rodziny z dziećmi. Także nowo powstały obiekt w Tychach stworzony został z myślą o obecności najmłodszych na zakupach. W centrum handlowym powstały np. liczne strefy relaksu wypełnione specjalnymi meblami dla dzieci.

Galeria wydzieliła także przestrzeń dla najmłodszych na swoim food court’cie, również z meblami dla najmłodszych. O rodzinach pomyślano nawet projektując przestronniejsze niż standardowo parkingi i szerokie aleje handlowe przyjazne wózkom.  Specjalnie przystosowano także pomieszczenia WC, montując w nich toalety rozmiarem dopasowane do dzieci.

– Mieliśmy ten komfort, że od początku zakładaliśmy, że Gemini Park będzie galerią dla całej rodziny. Mogliśmy więc wprowadzić liczne udogodnienia, niespotykane w innych galeriach, już na etapie projektu i przygotowania aranżacji. W ten sposób stworzyliśmy bazę pod prorodzinne centrum handlowe, które może dalej się w tym kierunku rozwijać, spełniając przy tym wszystkie wymogi jakie dziś stawiają rodzice  – mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

Rodzice mają wymagania

A te rosną. Z raportu przygotowanego przez firmę doradczą Colliers i Polską Radę Centrów Handlowych wynika, że rodziny, zwłaszcza z dziećmi poniżej 12 r ż., bacznie przyglądają się galeriom, wybierając przede wszystkim centra, które spełniają ich wymagania. Do tych zalicza się dziś: łatwość dojazdu, obecność oferty dla dzieci, wygodny i szeroki parking, obecność oferty rekreacyjnej (np. kina lub placu zabaw), a także restauracji i toalet przystosowanych do wizyt dzieci. Ważne są także strefy wypoczynkowe oraz bezpieczeństwo dziecka.

– Chcąc być przyjaznym dzieciom, galeria musi wsłuchiwać się w oczekiwania rodziców i opiekunów. Działania jakie podejmujemy w istniejących już obiektach, a także w nowych inwestycjach są tego efektem. Aby być dziś dobrze ocenianym, odwiedzanym i lubianym obiektem, galeria handlowa musi wykazać się sporym zrozumieniem dla potrzeb klienta rodzinnego, a co najważniejsze musi na te potrzeby reagować np. zmianami w infrastrukturze. Sukces Bielska – Białej, a ostatnio także Tychów najdobitniej to pokazuje – mówi Anna Malcharek.