30.05.2018

Galerie Gemini Park inwestują w prorodzinność

ZOBACZ WIĘCEJ

Zarządzanie

Kompleksowe zarządzanie budynkiem – prosta droga do wygody i oszczędności

Techniczne zarządzanie budynkiem to od dawna nie tylko proste prace konserwacyjne, ale też i wieloaspektowe, specjalistyczne naprawy różnego rodzaju awarii.

Utrzymanie czystości to wyzwanie dla galerii handlowej

Na liczbę klientów w galerii i jej wizerunek wpływa nie tylko dobra oferta czy wnętrze obiektu, ale także jego czystość. Z tą bywa różnie, a pracujące serwisy sprzątające nieraz popełniają błędy. Jakie najczęściej?

Savills zarządcą Arkada Business Park

Firma doradcza Savills została wybrana zarządcą Arkada Business Park, najnowocześniejszego biurowca klasy A w Bydgoszczy. Budynek uzyskał już pozwolenie na użytkowanie.

Awanse w polskim oddziale Cushman & Wakefield

W kwietniu br. 12 pracowników międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield otrzymało promocje na nowe stanowiska.

Rodziny z dziećmi to coraz ważniejsi klienci dla galerii Gemini Park. To właśnie z myślą o nich centra handlowe m.in. inwestują w przyjazną dzieciom infrastrukturę oraz rozwijają ofertę rozrywkową.

Prorodzinny trend coraz wyraźniej widać w dwóch obiektach Gemini Park - w Bielsku-Białej oraz w Tychach. Przykład?

Coraz więcej rodzin

Galerie Gemini Park stają się coraz popularniejsze wśród rodzin z dziećmi. Klienci ci stanowią już ponad połowę robiących tutaj zakupy. Rodzin przybywa zarówno wśród klientów bielskiego Gemini Park, jak również nowo otwartej galerii w Tychach.

– Z roku na rok obserwujemy rosnący udział rodzin z dziećmi wśród klientów naszych centrów handlowych. To dziś klient, który spędza u nas najwięcej czasu na zakupach, który wydaje najwięcej podczas jednej wizyty i który regularnie wraca na zakupy. Rodziny także, częściej od pozostałych klientów, korzystają z oferty restauracyjnej oraz infrastruktury galerii np. placów zabaw czy stref relaksu – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.

Bielsko stawia na rozrywkę i  rekreację

Wpływ na rosnący udział rodzin mają przede wszystkim prorodzinne działania, jakie podejmują poszczególne galerie Gemini Park i to nie tylko w sferze marketingowej. Przykład tego najwyraźniej widać w Gemini Park Bielsko-Biała. Tamtejsza galeria nie tylko inwestuje w unikalną w skali kraju infrastrukturę dla rodzin z dziećmi, ale także systematycznie rozwija swoją ofertę rozrywkową w tym kierunku.

– Dopasowujemy galerię do zakupów rodzinnych i oczekiwań, jakie mają rodziny względem nowoczesnego centrum handlowego – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała . - Z jednej strony stale uzupełniamy ofertę rozrywkową. Z drugiej systematycznie realizujemy inwestycje, które poszerzają naszą ofertę rekreacyjno-edukacyjną, tworzoną głównie z myślą o dzieciach i młodzieży – dodaje.

I rzeczywiście, pod względem inwestycji powstających dla najmłodszych klientów i ich opiekunów bielska galeria przoduje dziś w woj. śląskim. Tylko ostatnie 5 lat przyniosło serię dużych realizacji.  W 2014 roku na terenach zielonych przy obiekcie powstał „Park Radość”, przekształcony w 2016 w pierwszy w Polsce edukacyjno-rekreacyjny ekopark „W DECHE!”, mający powierzchnię ponad 5 tys. m kw.  

Natomiast w 2018 roku inwestycja zyskała kolejną atrakcję – mający ponad pół kilometra długości park linowy, jeden z największych na Podbeskidziu. W efekcie powstała olbrzymia, bo licząca sobie ponad 11 tys. m kw., strefa rozrywkowa, będąca jednocześnie pierwszym etapem rewitalizacji sąsiadującego z galerią Parku Strzygowskiego.

– Tymi inwestycjami wychodzimy przed szereg. Zamiast skupiać się wyłącznie na akcjach eventowych dla dzieci,  stawiamy na stałe i duże atrakcje, które systematycznie poszerzamy o kolejne. W ten sposób wokół galerii tworzymy przyjazny klimat miejsca, w którym można zrobić zakupy, ale także dobrze się bawić, wypocząć, spotkać z przyjaciółmi, a do tego natrafić na unikalną przestrzeń przyjazną dziecku, jakiej nie ma żadna galeria w regionie – mówi Krzysztof Brączek.

– Jednocześnie staramy się, aby powstające atrakcje nie były bezcelowe, a spełniały ważną rolę dydaktyczną, np. pozwalały dziecku lepiej zrozumieć otaczający go świat, zachęcały do aktywności i uprawiania sportu czy uczyły postaw proekologicznych. To przyciąga klientów, zarówno tych robiących u nas zakupy, jak i tych, którzy wpadają do nas pobawić się lub wypocząć. Już dziś miesięcznie nasze tereny rekreacyjne odwiedza nawet 20 tys. osób – dodaje.

Rodzinna oferta w Tychach

Ale Gemini Park Bielsko-Biała to niejedyna galeria należąca do Gemini Holding, która stawia na rodziny z dziećmi. Także nowo powstały obiekt w Tychach stworzony został z myślą o obecności najmłodszych na zakupach. W centrum handlowym powstały np. liczne strefy relaksu wypełnione specjalnymi meblami dla dzieci.

Galeria wydzieliła także przestrzeń dla najmłodszych na swoim food court’cie, również z meblami dla najmłodszych. O rodzinach pomyślano nawet projektując przestronniejsze niż standardowo parkingi i szerokie aleje handlowe przyjazne wózkom.  Specjalnie przystosowano także pomieszczenia WC, montując w nich toalety rozmiarem dopasowane do dzieci.

– Mieliśmy ten komfort, że od początku zakładaliśmy, że Gemini Park będzie galerią dla całej rodziny. Mogliśmy więc wprowadzić liczne udogodnienia, niespotykane w innych galeriach, już na etapie projektu i przygotowania aranżacji. W ten sposób stworzyliśmy bazę pod prorodzinne centrum handlowe, które może dalej się w tym kierunku rozwijać, spełniając przy tym wszystkie wymogi jakie dziś stawiają rodzice  – mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

Rodzice mają wymagania

A te rosną. Z raportu przygotowanego przez firmę doradczą Colliers i Polską Radę Centrów Handlowych wynika, że rodziny, zwłaszcza z dziećmi poniżej 12 r ż., bacznie przyglądają się galeriom, wybierając przede wszystkim centra, które spełniają ich wymagania. Do tych zalicza się dziś: łatwość dojazdu, obecność oferty dla dzieci, wygodny i szeroki parking, obecność oferty rekreacyjnej (np. kina lub placu zabaw), a także restauracji i toalet przystosowanych do wizyt dzieci. Ważne są także strefy wypoczynkowe oraz bezpieczeństwo dziecka.

– Chcąc być przyjaznym dzieciom, galeria musi wsłuchiwać się w oczekiwania rodziców i opiekunów. Działania jakie podejmujemy w istniejących już obiektach, a także w nowych inwestycjach są tego efektem. Aby być dziś dobrze ocenianym, odwiedzanym i lubianym obiektem, galeria handlowa musi wykazać się sporym zrozumieniem dla potrzeb klienta rodzinnego, a co najważniejsze musi na te potrzeby reagować np. zmianami w infrastrukturze. Sukces Bielska – Białej, a ostatnio także Tychów najdobitniej to pokazuje – mówi Anna Malcharek.