18.05.2018

Jakub Jędryś obejmuje stanowisko dyrektora działu zarządzania projektami w Savills

ZOBACZ WIĘCEJ

Zarządzanie

Full FM, czyli ekonomia, technika, infrastruktura i prawo w jednym

Korzystanie z usług firmy FM uwalnia właściciela lub zarządcę nieruchomości od niekończących się spotkań i negocjacji z wykonawcami, podpisywania dziesiątków i setek umów, a także kontroli ich realizacji.

Wrocławski kompleks biurowy Pegaz z nowym zarządcą

Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield została wybrana nowym zarządcą wrocławskiego zespołu budynków biurowych Pegaz. Właścicielem obiektu jest Warburg-HIH Invest Real Estate (Warburg-HIH Invest).

Antidotum na podwyżki cen energii elektrycznej

Ceny prądu są już dwukrotnie wyższe niż w zeszłym roku, jak szacuje Instytut Energetyki Odnawialnej (IEO), po 2020 r. będziemy mieli najwyższe w Europie hurtowe ceny energii i taryfy dla wszystkich grup odbiorców.

System alarmowy dopasowany do każdego obiektu

Nowoczesne systemy alarmowe firmy SATEL można z łatwością dopasować nie tylko do potrzeb i oczekiwań właściciela obiektu i osób w nim przebywających, lecz również do wielkości budynków, niezależnie od ich przeznaczenia.

Wraz z zespołem będzie zapewniał klientom kompleksowe wsparcie techniczne z zakresu doradztwa budowlanego, w tym aranżacji powierzchni.

Jakub posiada 16-letnie doświadczenie zawodowe na rynku nieruchomości komercyjnych. Przed dołączeniem do Savills pracował w firmie cmT zajmującej się kierowaniem i zarządzaniem procesami budowy oraz specjalistycznym doradztwem na każdym etapie projektów budowlanych, w tym aranżacji powierzchni w sektorze nieruchomości.  Wcześniej, w funduszu GE Capital Golub, do jego obowiązków należało też koordynowanie współpracy pomiędzy inwestorami, najemcami, architektami i generalnymi wykonawcami.

W trakcie swojej kariery kierował projektami, których budżety sięgały kilkudziesięciu milionów złotych. Nadzorował m.in. przygotowanie bogatej w kreatywne i nieszablonowe rozwiązania architektoniczne powierzchni dla operatora coworkingowego Brain Embassy, dla głównej siedziby British Council oraz najwyższej jakości powierzchni biznesowej dla firmy konsultingowej PwC, a także odpowiadał za projekty przebudowy budynków już istniejących m.in. 54 Koszykowa Trade Center.

W Savills Jakub będzie nadzorował pracę zespołu zarządzania projektami i doradzał klientom m.in. przy projektach aranżacji powierzchni biurowych, handlowych i magazynowych, a także w procesach planowania, budżetowania oraz nadzoru i oceny stanu technicznego inwestycji. Tym samym dział zarządzania projektami będzie oferował szerokie spektrum wsparcia technicznego przy procesach budowalnych, zarówno dla najemców jak i wynajmujących oraz właścicieli nieruchomości. Jego rolą będzie również rozwijanie współpracy z działami najmu Savills oraz poszerzanie zakresu usług o dodatkowe doradztwo z zakresu planowania strategicznego, zarządzania kosztami, tworzenia środowiska pracy, technicznego due diligence oraz certyfikacji ekologicznej.

– Wraz z dynamicznym rozwojem całej firmy rozbudowujemy również nasz zespół zarządzania projektami. Naszym klientom dajemy pełną swobodę wyboru, współpracując również z zewnętrznymi firmami odpowiadającym za doradztwo techniczne np. przy aranżacji powierzchni, jednak nasi klienci coraz częściej decydują się skorzystać ze wsparcia naszego wewnętrznego zespołu, dostrzegając pozytywny wpływ zintegrowanej usługi na sprawność i jakość realizacji projektu, a także jego całkowity koszt – mówi Tomasz Buras, dyrektor zarządzający Savills w Polsce.

– W ostatnim czasie rośnie znaczenie dobrze zaprojektowanej powierzchni komercyjnej. Przestrzeń biurowa wykorzystywana jest jako argument w walce o pozyskanie i utrzymanie pracowników. Najemcom z tego sektora zależy również, by procesy zmiany lokalizacji, modernizacji powierzchni czy ekspansji przebiegały w sposób niezakłócający ciągłości pracy firmy. Z kolei wygląd lokalu handlowego jest niezwykle ważnym narzędziem wspierającym sprzedaż. Z drugiej strony dynamicznie rosnąca podaż nowej powierzchni komercyjnej niejako wymusza na właścicielach budynków już istniejących konieczność zmiany, dostosowania do nowych trendów i podwyższenia standardu swoich nieruchomości. Zarządzanie projektami na rynku nieruchomości to zatem usługa komplementarna do usług z zakresu reprezentacji najemcy oraz wynajmującego. Obecnie jest ona niezbędna do stworzenia efektywnego i przyjaznego środowiska pracy, a także zapewnienia należytej kontroli nad wszelkimi aspektami technicznymi przygotowywania powierzchni oraz optymalizacji kosztów z tym związanych – dodaje Jakub Jędrys, dyrektor działu zarządzania projektami, Savills.

Dział zarządzania projektami w Savills koordynował m.in. projekty aranżacji powierzchni dla Fujitsu Technology Solutions w University Business Park w Łodzi, WebInterpret w Gdański Business Center oraz Ceneo.pl w Business Garden we Wrocławiu. Zespół był również odpowiedzialny za koordynację współpracy z architektem przy adaptacji powierzchni w warszawskiej siedzibie Savills w budynku Q22. Z realizacją tą można się zapoznać oglądając film: https://youtu.be/vLXLbT4oeII oraz odbywając wirtualny spacer po biurze: http://bit.ly/savills360.