20.11.2017

Jak bawią się Polacy w centrach handlowych?

ZOBACZ WIĘCEJ

Zarządzanie

W Gemini Park Tarnów przybywa miejsc parkingowych

Największe w Tarnowie centrum handlowe inwestuje w dodatkowe parkingi i nowe miejsca postojowe dla kierowców. Powód? Przybywa tu klientów.

Impel porządkuje kontrakty

Grupa Impel osiągnęła w I kwartale 2018 r. przychody ze sprzedaży na poziomie 515 mln zł, co oznacza spadek w stosunku do I kw. 2017 o około 5,7%.

Sodexo z restauracją w zakładzie Flex

Sodexo Polska On-site Services uruchomiło swoją restaurację w zakładzie produkcyjnym Flex.

Jakub Jędryś obejmuje stanowisko dyrektora działu zarządzania projektami w Savills

Wraz z zespołem będzie zapewniał klientom kompleksowe wsparcie techniczne z zakresu doradztwa budowlanego, w tym aranżacji powierzchni.

Jak wynika z raportu Colliers International “Nadchodzi zmiana? Nowy wymiar rozrywki i rekreacji w centrach handlowych”, prawie co dziesiąty Polak regularnie korzysta z rozrywki i rekreacji w centrach handlowych.

Colliers International i IQS przeanalizowali ofertę rozrywkowo-rekreacyjną w centrach handlowych w Polsce. Tylko 7% badanych regularnie korzysta z rozrywki i rekreacji w obiektach handlowych, ale aż blisko 50% korzysta z takiej oferty okazjonalnie. Zdaniem respondentów, przyczyną sporadycznych wizyt jest brak atrakcyjnej oferty. W efekcie centra handlowe w Polsce wciąż są kojarzone głównie z zakupami.

Główną atrakcją oferowaną przez centra handlowe są seanse filmowe w kinie. Klienci chętnie korzystają też z restauracji, kawiarni czy fast foodów. Znacząca grupa respondentów lubi też brać udział w wydarzeniach organizowanych specjalnie dla klientów.

Według raportu, najbardziej zróżnicowane formy rozrywki i rekreacji znaleźć można w łódzkiej Manufakturze i w Blue City w Warszawie. Z kolei w mniejszych miastach najciekawsze sposoby na spędzenie wolnego czasu oferują Millenium Hall i Galeria Nowy Świat w Rzeszowie, a także Galeria Olimp w Lublinie i Galeria Sfera w Bielsku-Białej.

Coraz popularniejszą formą rozrywki staje się gastronomia. Około 35% respondentów wychodzi do restauracji, kawiarni, fast foodów 2-3 razy w miesiącu, podczas gdy 23% ankietowanych umawia się na drinka czy piwo.

Spośród 50 analizowanych projektów rozbudowy dokonanych w latach 2013–2017 (I półrocze), aż 10 to inwestycje mające na celu poszerzenie oferty rozrywkowo rekreacyjnej. To odpowiedź na zmieniające się nawyki konsumentów i rosnącą konkurencję na rynku centrów handlowych. 

– Budowane obecnie największe centra handlowe w Polsce przeznaczają ok. 15-20% swojej powierzchni na rozrywkę, rekreację i gastronomię. Zadowolenie klientów przekłada się bowiem na pozytywne doświadczenie i większe przywiązanie klientów do obiektu oraz większą sprzedaż. To właśnie rozrywka motywuje klientów do wyjścia poza świat wirtualnych zakupów dokonywanych w domowym zaciszu. W efekcie rośnie wydajność centrum handlowego, a rozrywka i rekreacja stają się jego prawdziwą wartością dodaną – mówi Marta Machus-Burek, partner w Colliers International, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych.