20.11.2017

Jak bawią się Polacy w centrach handlowych?

ZOBACZ WIĘCEJ

Zarządzanie

Inteligentny serwis dźwigowy już w Polsce!

Na rynku zaczynają pojawiać się inteligentne usługi, których jakość może wyraźnie przewyższać standard tradycyjnych usług. Ich przykładem jest serwis dźwigowy oferowany już w Polsce przez KONE.

Sklep przyszłości – hub łączący wiele kanałów sprzedaży

Wraz z rozwojem technologii, rozwiązania wdrażane w handlu online i offline coraz silniej na siebie oddziałują. Klienci oczekują od sklepów możliwości szybkich, wygodnych zakupów, personalizacji i intuicyjnej płatności.

cykl Forum Facility Management

Redakcja "Real Estate Manager" objęła patronatem medialnym cykl Forum Facility Management.

Zwycięzcy konkursu OFFICE SUPERSTAR 2018!

Z grona ponad 150 uczestników wyłoniono 17 laureatów II edycji konkursu OFFICE SUPERSTAR 2018.

Jak wynika z raportu Colliers International “Nadchodzi zmiana? Nowy wymiar rozrywki i rekreacji w centrach handlowych”, prawie co dziesiąty Polak regularnie korzysta z rozrywki i rekreacji w centrach handlowych.

Colliers International i IQS przeanalizowali ofertę rozrywkowo-rekreacyjną w centrach handlowych w Polsce. Tylko 7% badanych regularnie korzysta z rozrywki i rekreacji w obiektach handlowych, ale aż blisko 50% korzysta z takiej oferty okazjonalnie. Zdaniem respondentów, przyczyną sporadycznych wizyt jest brak atrakcyjnej oferty. W efekcie centra handlowe w Polsce wciąż są kojarzone głównie z zakupami.

Główną atrakcją oferowaną przez centra handlowe są seanse filmowe w kinie. Klienci chętnie korzystają też z restauracji, kawiarni czy fast foodów. Znacząca grupa respondentów lubi też brać udział w wydarzeniach organizowanych specjalnie dla klientów.

Według raportu, najbardziej zróżnicowane formy rozrywki i rekreacji znaleźć można w łódzkiej Manufakturze i w Blue City w Warszawie. Z kolei w mniejszych miastach najciekawsze sposoby na spędzenie wolnego czasu oferują Millenium Hall i Galeria Nowy Świat w Rzeszowie, a także Galeria Olimp w Lublinie i Galeria Sfera w Bielsku-Białej.

Coraz popularniejszą formą rozrywki staje się gastronomia. Około 35% respondentów wychodzi do restauracji, kawiarni, fast foodów 2-3 razy w miesiącu, podczas gdy 23% ankietowanych umawia się na drinka czy piwo.

Spośród 50 analizowanych projektów rozbudowy dokonanych w latach 2013–2017 (I półrocze), aż 10 to inwestycje mające na celu poszerzenie oferty rozrywkowo rekreacyjnej. To odpowiedź na zmieniające się nawyki konsumentów i rosnącą konkurencję na rynku centrów handlowych. 

– Budowane obecnie największe centra handlowe w Polsce przeznaczają ok. 15-20% swojej powierzchni na rozrywkę, rekreację i gastronomię. Zadowolenie klientów przekłada się bowiem na pozytywne doświadczenie i większe przywiązanie klientów do obiektu oraz większą sprzedaż. To właśnie rozrywka motywuje klientów do wyjścia poza świat wirtualnych zakupów dokonywanych w domowym zaciszu. W efekcie rośnie wydajność centrum handlowego, a rozrywka i rekreacja stają się jego prawdziwą wartością dodaną – mówi Marta Machus-Burek, partner w Colliers International, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych.