22.09.2017

Udane pierwsze półrocze w Focus Mall Zielona Góra

ZOBACZ WIĘCEJ

Zarządzanie

Open space do lamusa?

Coraz większą popularnością cieszą się koncepcje aranżacji biur sprzyjające nowym modelom zarządzania w firmach.

Matex Controls częścią DK Energy Polska

DK Energy Polska przejęła Matex Controls, rozszerzając tym samym swoją ofertę usług energetycznych i innowacyjnych rozwiązań w obszarze efektywności energetycznej.

Grupa Sodexo ogłasza długofalową strategię CSR

Better Tomorrow 2025 to zbiór dziewięciu zobowiązań Sodexo do działania na rzecz dobra ludzi, społeczności i środowiska naturalnego.

Klimatyzacja z odzyskiem ciepła w biurowcu Proton Property

W krakowskim centrum biurowo-handlowym trwa montaż klimatyzacji i wentylacji, który pozwoli na precyzyjne sterowanie klimatem oraz inteligentne zarządzanie energią.

Właściciel i zarządca centrum handlowego dokonali półrocznych podsumowań.

Rosnące obroty, wysoka odwiedzalność, bogata ofertanajemców oraz wydarzenia cieszące się dużą popularnością wśród klientów – pierwsze półrocze 2017 r. w galerii Focus Mall w Zielonej Górze było bardzo udane. Właściciel i zarządca centrum handlowego dokonują podsumowań i spodziewają się, że kolejne miesiące okażą się równie korzystne.

W pierwszym półroczu 2017 roku centrum handlowe Focus Mall w Zielonej Górze osiągnęło wzrosty obrotów u najemców. Właściciel obiektu, firma NEPI Rockcastle informuje, że w okresie od stycznia do lipca 2017 r. odwiedzalność obiektu utrzymała się na satysfakcjonującym poziomie, a najemcy odnotowali wzrost sprzedaży
o 6 proc. w porównaniu z I. półroczem 2016 r.

Pierwsze półrocze 2017 roku oceniamy bardzo dobrze. Sektor mody damskiej w galerii wzbogacił się o powiększone salony marek Calzedonia i Intimissimi, zwiększyliśmy również powierzchnię sklepuReservedi PakoLorente oferujących odzież damską i męską. Część usługową już w IV kwartale tego roku dopełni nowy operator spożywczy – Carrefour. Wierzymy, że poszerzanie i dywersyfikacja oferty Focus Mall sprawi, że galeria stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna dla naszych klientów – komentuje Marta Radziwoń, dyrektor Focus Mall w Zielonej Górze.

Focus Mall to nowoczesne centrum handlowe, charakteryzujące się znakomitą lokalizacją i świetnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Te atuty zadecydowały o tym, że znaczna część funkcjonujących już w obiekcie najemców postanowiła przedłużyć umowy. Wśród nich znalazły się takie marki, jak CCC czy Media Markt. Niebawem w galerii otwarty zostanie też nowy sklep popularnej marki obuwniczej Eobuwie.pl.

Minione półrocze było dla nas czasem intensywnej, ale i owocnej pracy, która pozytywnie oddziałuje zarówno na uzyskiwane wyniki, jak i na wizerunek naszego centrum. Dla efektywnego funkcjonowania obiektu kluczowe okazało się przede wszystkim poszerzenie portfolio najemców oraz prowadzenie działań marketingowych spójnych z pozycjonowaniemgalerii. W pierwszym półroczu tego roku Focus Mall w Zielonej Górze odwiedziło aż 3 mln osób.We wspomnianym okresie osiągnęliśmy satysfakcjonujące wyniki odwiedzalności i sprzedaży – dodaje Dominik Piwek, Head of Marketing & PR w NEPI Rockastle Poland.

Focus Mall Zielona Góra miejscem rozrywki

Zgodnie z realizowaną strategią, zielonogórski Focus Mall to pierwszy obiekt handlowy w regionie, którego działania marketingowe oraz oferta handlowa stworzone zostały w odpowiedzi na zróżnicowane potrzeby całej rodziny.Uzupełnieniem bogatego asortymentu, dostępnego w ofertach najemców, są wydarzenia przygotowywane z myślą zarówno o dzieciach imłodzieży, jak i całych rodzinach. Szczególnie wysoki footfall i obroty centrum notuje w weekendy oraz właśnie podczas akcji specjalnych. Na eventy w Focus Mall przychodzą przede wszystkim osoby młode – do 34 roku życia. W okresie letnim dużą frekwencją cieszył się Dzień Dziecka z Psim Patrolem, który w czerwcu 2017r. przyciągnął do galeriiwieluodwiedzających oraz Noc Zakupów, w której uczestniczyła 1/3 klientów centrum. Z bardzo dużym zainteresowaniemze strony nastoletnich klientów spotkał sięevent z udziałem sławnychYouTuberów. Wizyta Blowka i Naruciakaw zielonogórskim Focusiewygenerowała wzrostodwiedzalnościo 48% w porównaniu do roku poprzedniego.Z przychylnym odbiorem ze strony mieszkańców miasta i okolic spotkała się organizacja imprezy Food Truck Star Tour, któraspowodowała 17%, wzrost, a także konkurs walentynkowy, który zaowocował 16% podniesieniem tego wyniku.Klienci Focus Mall ochoczo włączali się też do aktywności rywalizacyjnych i konkursowych. Od stycznia do końca lipca w ramach akcji promocyjnych w centrum handlowym rozdysponowano ponad 1100 nagród, o łącznej wartości przekraczającej
45 tys. złotych.

Wielkim powodzeniemcieszyła się "Wyjątkowa mega promocja”. Była to ciekawa i nietypowa inicjatywa. Podczas jej finału każdy uczestnik zabawy mógł poczuć dreszczyk emocji – i zapewne po raz pierwszy w życiu – uczestniczyćw aukcji na żywo, licytując nagrody za specjalną walutę, którą otrzymał za zarejestrowane paragony. W trwającej niespełna miesiąc zabawie wzięło udział aż 5240 klientów, którym wydaliśmy łącznie18 464 kupony-banknoty.Frekwencja klientów była imponująca, co przełożyło się także na sprzedaż. Ekwiwalent w obrotach najemców biorących udział w promocji wyniósł aż 1 200 000 zł, tym samym uzyskany ROI wyniósł 725,56%. Warto nadmienić, że pula nagród do zgarnięcia podczas aukcji wyniosła20 tysięcy złotych. Nasza promocja była świetnym przykładem na wzbogacanie doświadczeń zakupowych naszych klientów, poprzez pozytywne emocje wykreowane mechaniką i tematyką akcji – podsumowuje Anna Łukasiewicz, specjalista ds. marketingu w Focus Mall Zielona Góra.

Centrum spotkań i kultury

W analizowanym okresie zielonogórskie centrum handlowe odwiedziły znane osobistości, m.in.: piosenkarz Mateusz Ziółko, który wystąpił podczas Nocy Zakupów, Paweł Pawelec –popularny reporter radia Eska, który poprowadził Festiwal Food Trucków, a także Lech Dyblik, Ewa Błaszczyk, Teresa Lipowska czy Piotr Machalica, którzy zaszczycili galerięswoją obecnością podczas III edycji Festiwalu Filmu i Teatru, biorąc udział w Miasteczku Festiwalowym zaaranżowanym na terenie galerii.

W ramach zaplanowanych inicjatyw chętnie goszczą u nas znane osobistości ze świata kultury i rozrywki. Nasze doświadczenia pokazują, że takie formy urozmaicenia zakupów, spotykają się z uznaniem naszych klientów. Bardzo ważnym elementem dla marki naszego centrum jest kooperacjazlokalnymi społecznościami i instytucjami. Od początku 2017 roku mieliśmy okazję współpracować z Zielonogórskim Towarzystwem Fotograficznym, Wojewódzką i Miejską Biblioteką Publiczną oraz Regionalnym Centrum Krwiodawstwai Krwiolecznictwa. Te wszystkie zróżnicowane aktywności podnoszą atrakcyjność centrum handlowego i mają znaczący wpływ na kształtowanie wizerunku naszej marki Focus Mall  wśród mieszkańców Zielonej Góry i okolic, co w efekcie przekłada się na wysoki poziom odwiedzalności oraz obrotów– konkluduje Anna Łukasiewicz, specjalista ds. marketingu w Focus Mall Zielona Góra.

Wizerunek zielonogórskiego Focus Mall w oczach klientów

Badania* pokazują, że zielonogórski Focus Mall to jedna z najbardziej popularnych galerii w regionie, a jednocześnie miejsce najbardziej rodzinne i młodzieżowe, w którym można zrobić kompleksowe zakupy. Najczęściej, bo minimum raz w tygodniu, do centrum handlowego przychodzą osoby bardzo młode, czyli te
do 18 roku życia. Galerię częściej odwiedzają kobiety, szczególnie w dni robocze. Stanowią one 2/3 klientów. Zdecydowana większość odwiedzających decyduje się na wizytę w Focus Mall w celu zakupów odzieżowych. Klienci chętnie nabywają także obuwie, akcesoria (paski, torebki) oraz kosmetyki.Należy nadmienić,
że zielonogórski Focus cieszy się zainteresowaniem odwiedzających nie tylko z uwagi na różnorodność marek, male także postrzegane jest, jako idealne miejsce spotkań i rozrywki. Większość odwiedzających centrum handlowe przyznała, że pojawienie się Focus Mall podniosło prestiż miasta, o czym świadczą licznie przybywający tam
w weekendy odwiedzający z okolic Zielonej Góry. Atutem jest także kino na terenie galerii. Focus Mall jest ceniony wśród klientów głównie ze względu na wygląd oraz wystrój, a także dużą liczbę sklepów i wybór właściwych marek. Ważną zaletą centrum handlowego jest możliwość załatwienia wielu spraw „pod jednym dachem”.

Doskonała lokalizacja, łatwość dojazdu, kompleksowa oferta i innowacyjne akcje marketingowe organizowane na terenie galerii są doceniane nie tylko przez Klientów, ale także przez kolejne sieci handlowe, które sukcesywnie dołączają do grona najemców. Warto podkreślić, że nasze centrum jest obiektem dobrze wyposażonym i przyjaznym również dla osób niepełnosprawnych. Większość osób mających problemy z poruszaniem się, oceniło zielonogórski Focus, jako miejsce bardzo dobrze przystosowane do ich potrzeb – podsumowuje p. Marta Radziwoń, dyrektor Focus Mall w Zielonej Górze.