16.04.2019

Marki modowe inwestują w lokale w Jurajskiej

ZOBACZ WIĘCEJ

Komercjalizacja

Cresa wprowadza sieć Primark do Polski

Cresa reprezentowała Primark, wiodącą międzynarodową markę odzieżową, w procesie negocjacji umowy najmu pierwszego sklepu firmy w Polsce.

Jak wygrać rywalizację o największe talenty?

Organizatorzy konkursu OFFICE SUPERSTAR 2019 poszukują biur, stworzonych z myślą o wielopokoleniowym zespole. Zgłoszenia zbierane są do 26 lipca!

EPP wybiera CitySpace we Wrocławiu

EPP rozwija swoją działalność we Wrocławiu. Notowana na dwóch giełdach spółka właśnie dołączyła do grona najemców CitySpace w Nobilis Business House.

CBRTP wybrało O3 Business Campus

Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu (CBRTP) dołączyło do grona najemców O3 Business Campus, należącego do EPP krakowskiego kompleksu biurowego.

Znane marki odzieżowe zwiększają powierzchnię najmu w Galerii Jurajskiej. Na taki ruch zdecydował się już m.in. Levi’s oraz Orsay. W planach jest także otwarcie salonu Guess.

Coraz więcej dotychczasowych najemców Galerii Jurajskiej decyduje się na wynajem większych lokali. Marki chętnie zajmują sąsiadujące ze sklepem metry lub decydują się na relokację salonu na większą powierzchnię. Od początku 2018 roku taki ruch wykonało aż 16 najemców.

Także kwiecień przynosi podobne zmiany, zwłaszcza w segmencie modowym oferty Jurajskiej. Tylko w tym miesiącu dwie marki przeniosły się do większych lokali. Levi’s zwiększył powierzchnię najmu z 103 m kw. do 142 m kw., przeprowadzając się w ramach poziomu 1 galerii.

Z kolei niemiecka marka Orsay relokowała się z lokalu mającego 150 m kw. do nowego salonu mającego aż 246 m kw. Przeprowadzka nastąpiła w ramach poziomu 2. W obu przypadkach zmiana wiązała się także z modernizacją i odświeżeniem wizerunku sklepu.

- W przypadku Jurajskiej możemy już dziś mówić o pozytywnym trendzie wśród najemców. Systematycznie rośnie liczba obecnych partnerów biznesowych, którzy decydują się na zwiększenie powierzchni najmu w centrum, a tym samym na rozwój swojej działalności, poszerzenie oferty czy modernizację konceptu handlowego – mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.

- Wpływ na to mają zarówno wewnętrzne plany marek dotyczące rozwoju i ekspansji, ale także wyniki jakie marki osiągają w Jurajskiej, w tym stale rosnące obroty. Te ostatnie w wielu przypadkach przesądzają o tym, że to właśnie u nas salon ma być powiększony, jak to nieraz miało miejsce w ostatnich miesiącach – dodaje.

Nie bez znaczenia pozostają także inne elementy – zauważa Borecka-Suda. – Od lat tworzymy naszym najemcom otoczenie biznesowe, które sprzyja rozwojowi i budowaniu mocnej lokalnej pozycji marki. Stale inwestujemy w nową infrastrukturę, modernizację pasaży handlowych, customer experience i nowe technologie. Najemcy doceniają te zmiany. Co więcej, upatrują w nich także szansę dla swojego interesu i swojego rozwoju – wylicza przedstawicielka Jurajskiej.

Do inwestycji najemców przekonują także inne argumenty. Jurajska nieprzerwanie od 10 lat notuje rosnącą liczbę klientów, a każdy rok przynosi nowy rekord. Także 2018 rok pomimo niedziel niehandlowych centrum zakończyło z ponad 5 proc. wzrostem obrotów i rekordową liczbą 7,2 mln klientów.

I kwartał 2019 również przyniósł galerii znaczący, bo ponad 6,7 proc. wzrost odwiedzających – i znów – pomimo jeszcze większej liczby niedziel niehandlowych. Galeria także jest jednym z nielicznych obiektów w regionie, który jest w 100% wynajęty. Ten wynik centrum osiągnęło w listopadzie ubiegłego roku!

- Galeria wiąż umacnia swoją pozycję, nie tylko pozyskując nowych klientów, ale także mając bardzo szerokie grono stałych odbiorów. Jednocześnie stale zwiększamy zasięg oddziaływania naszej galerii, będąc już centrum pierwszego wyboru, nie tylko w Częstochowie, ale i w ościennych miastach. Zyskują na tym marki, które mają dostęp do niezwykle chłonnego lokalnego rynku o ogromnym potencjale – mówi Boreka-Suda.

Zyskują także sami klienci centrum handlowego. – Każde powiększenie lokalu niesie za sobą najczęściej poszerzenie oferty, a tym samym większy wybór czy dostęp do pełnej rozmiarówki. Tak też było w przypadku marek LPP, które w zeszłym roku powiększyły większość swoich sklepów w galerii – dodaje.

Ale w Jurajskiej inwestują nie tylko dotychczasowi najemcy. Także nowe marki przygotowują się do wejścia do galerii. Centrum handlowe właśnie podpisało umowę z Guess. Nowa marka wkrótce ma rozpocząć prace nad swoim lokalem, a otwarcie sklepu zaplanowano na ostatni weekend maja – informuje dyrekcja centrum.