02.08.2018

Najemcy Gemini Park Bielsko-Biała zostają na dłużej

ZOBACZ WIĘCEJ

Komercjalizacja

KIDS&Co. z nowymi lokalizacjami

Firma C&W reprezentowała KIDS&Co. – ogólnopolskiego operatora dwujęzycznych przedszkoli i żłobków w dwóch transakcjach najmu na łączną powierzchnię blisko 1 000 mkw.

Lloyd Properties rozgości się w Hali Koszyki

Lloyd Properties, firma specjalizująca się w transakcjach kupna i sprzedaży na rynku mieszkaniowym, wynajęła 480 mkw. powierzchni biurowej w Hali Koszyki.

JLL wynajmie biurowiec w Śródmieściu

- Firma doradcza JLL została wyłącznym agentem odpowiedzialnym za komercjalizację powierzchni biurowej budynku Heweliusza 18 - inwestycji Apollo-Rida realizowanej w centrum Gdańska.

STILL najemcą Panattoni Park Poznań VII

STILL, znany producent urządzeń magazynowych, został nowym najemcą Panattoni Park Poznań VII. Firma wynajęła 6 654 m kw. powierzchni magazynowo-biurowej.

Najemcy Gemini Park Bielsko-Biała, którym kończą się pierwotne umowy najmu, przedłużają je na kolejne lata. Aktualnie ponad 99% powierzchni obiektu jest wynajęte.

Zostają na lata w Gemini Park

Rośnie liczba najemców, którzy decydują się na przedłużenie umowy najmu w Gemini Park Bielsko-Biała. Mająca 9 lat galeria stopniowo wchodzi w okres rekomercjalizacji. Pierwsze efekty rozmów z najemcami, którym kończą się umowy najmu, już są.

Tylko w  okresie od stycznia 2017 do czerwca 2018 aż 24 najemców zdecydowało się na przedłużenie umów z galerią. Wśród nich m.in. Cinema City, Douglas, Lee/Wrangler, Diverse, Solar, Triumph, Swiss, Lodomania, Wittchen, Soczewki24, Subway, Quiosque, Aren, Bank Millenium, Italian Fashion, TUI, T-Mobile i X-Zone.

Część najemców zostających na kolejne lata w galerii zdecydowała się także na powiększenie lokali i poszerzenie swojej oferty. W metraż zainwestowały takie marki jak m.in.: Monnari, Bytom, Pepco, Big Star, Ochnik i

Gatta. W sumie dotychczasowi najemcy z 800 m kw. zwiększyli powierzchnię najmu do 1500 m kw.

Jednocześnie 2017 rok oraz I połowa 2018 roku przynoszą kolejne pozytywne decyzje. Na otwarcia lokali w Gemini Park Bielsko-Biała zdecydowały się bowiem nowe brandy - m.in. McDonald’s, Deichmann, Sizeer, Tescoma, Verona, MDM, Home&Deco, Good Label, Kubenz, Rebel Electro, eSmoking World, By Dziubeka, Sofi Flora, Inter-Optyk i Masterkom.

Rozmowy z najemcami przynoszą umowy

 – Rozmowy, jakie od kilku miesięcy prowadzimy z najemcami, są owocne. Nasi partnerzy biznesowi dostrzegają rozwój obiektu, efekty rozbudowy z 2014 roku i zmiany, jakie zaszły w ostatnich 4 latach. Widzą także, jak pozytywnie wpływają one nie tylko na galerię, ale przede wszystkim na ich biznes i wyniki, jakie osiągają w centrum handlowym – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

Najczęstszym argumentem przemawiającym za przedłużeniem umowy najmu jest sukces ekonomiczny obiektu –zauważa przedstawiciel Gemini Park. - W ostatnich latach w galerii obserwujemy stały wzrost sumarycznych obrotów galerii, zarówno w ujęciu miesięcznym, jak i rocznym, a także wzrost obrotów przypadających na 1 mkw. Od 2014 roku stałą tendencję wzrostową wykazuje także frekwencja. W 2017 roku Gemini Park Bielsko-Biała odwiedziło dwukrotnie więcej klientów niż w roku 2013. Umacnia się także nasza pozycja na regionalnym rynku. Wyniki te przemawiają zarówno do dużych polskich i zagranicznych sieci, jak również do lokalnych najemców – dodaje.

I faktycznie, liczby Gemini Park robią wrażenie. Tylko w 2017 roku w porównaniu do 2016 galeria zanotowała ponad 15% wzrost obrotów. Także I połowa 2018 roku wypada na plus w zestawieniu z I połową 2017 roku. Notuje się także wzrost obrotów przypadających na 1 mkw. - w 2017 roku aż o 14%. Rośnie także frekwencja. W 2017 r. Gemini Park odwiedziło ponad 5,2 miliona osób, blisko 8% więcej niż przed rokiem. W tym samym czasie wskaźnik footfall dla całego województwa śląskiego wykazywał tendencje spadkowe, nawet na poziomie -6%. W 2017 roku galeria przekroczyła także po raz pierwszy próg 5 milionów klientów.

Zmiany procentują

– Wyniki galerii z roku na rok są coraz lepsze. Także prognozy napawają optymizmem. W dużej mierze jest to zasługą coraz mocniejszej pozycji galerii na regionalnym rynku. Ponadto z sukcesem prowadzona w ostatnich latach komercjalizacja i rozwój oferty sprawiły, że dla wielu klientów, zwłaszcza rodzin, staliśmy się galerią pierwszego wyboru w mieście. Tę zmianę odczuli też nasi najemcy – mówi Brączek.

Nie bez wpływu na decyzje najemców pozostają także liczne inwestycje Gemini Park w ostatnich latach.

W 2014 roku galeria przeszła rozbudowę w efekcie, której z 27 tys. m kw. GLA powiększona została do 43 tys. m kw. GLA, zyskując 60 dodatkowych sklepów.

Od kilku lat centrum handlowe mocno inwestuje także w atrakcje na terenach zielonych. W 2014 roku na przylegających do galerii terenach otwarto „Park Radość”, przekształcony następnie w 2016 roku w mający już ponad 11 tys. mkw. edukacyjno-rekreacyjny „Park W DECHE!” – pierwszą tego typu inwestycję w Polsce, łączącą rozrywkę dla dzieci z nauką. W 2018 roku tereny te rozbudowano o park linowy. W planach jest także rewitalizacja Parku Strzygowskiego, leżącego tuż przy obiekcie nad rzeką Białą.

 – Najemcy widzą, że nie stoimy w miejscu, że nasza galeria ewoluuje, dostosowując się do potrzeb i oczekiwań, jakie stawia przed nami rynek. Tym samym tworzymy przyjazny dla marek dom, sprzyjający rozwojowi i – co najważniejsze – zyskom. Podążanie za trendami i rozwój pozwala nam na oferowanie partnerom biznesowym dogodnych warunków najmu w otoczeniu, które jest nowoczesne i perspektywiczne – dodaje Brączek.