28.06.2018

Gemini Park: ciekawa oferta rozrywkowa galerii procentuje w wakacje

ZOBACZ WIĘCEJ

Komercjalizacja

W Galerii Jurajskiej powstała punkt esize.me by eobuwie.pl

W Galerii Jurajskiej przybywa ciekawych konceptów handlowych. Tylko w ciągu ostatnich 3 lat aż 42 najemców zdecydowało się na remont swoich lokali lub wprowadzenie nowego formatu idącego z duchem czasu.

Awanse w Savills

Działająca na rynku nieruchomości komercyjnych międzynarodowa firma doradcza Savills ogłosiła najnowsze awanse pracowników swojego oddziału w Polsce.

Centra handlowe Newbridge Poland z nowymi najemcami

Newbridge Poland konsekwentnie poszerza ofertę handlową swoich centrów. W ostatnich dniach w CH Czyżyny w Krakowie oraz w Ch Bielawy w Toruniu miały miejsce otwarcia nowych salonów popularnych marek odzieżowych – Diverse i Ewtex.

Skoda Store by Auto Wimar już w grudniu w obiekcie Praga 306

Skoda Store by Auto Wimar to nowe miejsce spotkań na mapie Warszawy.

Centra handlowe są coraz chętniej odwiedzane w wakacje. Większa ilość wolnego czasu skłania do dłuższych i częstszych zakupów, przyciąga także coraz bardziej pomysłowa oferta rozrywkowa.

Nie ma urlopu od galerii

Wakacje nie oznaczają urlopu od kupowania. Wręcz przeciwnie. Wraz z sezonem letnim Polacy ruszają na zakupy. Tylko od czerwca do sierpnia 2017 centra handlowe w Polsce zanotowały wzrost liczby klientów średnio o 3 proc. Największy skok przypadł na początek wakacji, aż o 5,4 proc. oraz na lipiec o 3,4 proc. Także obroty galerii w tym okresie były na plusie, zwłaszcza w sierpniu, kiedy zanotowano 2,2% wzrost - podaje ShopperTrak

– W wakacje mamy więcej wolnego czasu na zakupy. Mamy także całą listę powodów, aby je zrobić.  Kupowaniu letnich rzeczy sprzyja zarówno pogoda, jaki i zaplanowane wyjazdy. Wpływ na częstotliwość wizyt mają także wyprzedaże, które zaczynają się już w połowie czerwca.  Nie bez znaczenia są także urlopy, które wydłużają czas, jaki klienci spędzają w galerii – mówi Anna Dworak, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.

Rozrywka jak magnes

Ale sporo wolnego, wyjazdy i wyprzedaże to nie jedyne, co przyciąga dziś latem do galerii. Sezon zaczynają wygrywać te centra handlowe, które mają bogatą i unikalną w skali swojego regionu ofertę rozrywkową, pozwalającą na urządzenie wakacji w mieście.

– W wakacje zmieniają się powody, dla których odwiedzamy galerie. Owszem wciąż dominuje chęć zrobieni zakupów, ale rośnie także rola rozrywki i tego, co w tym obszarze ma do zaaferowania obiekt. Galerie dysponujące np. wielosalowym kinem, urozmaiconym food court’em, ale także terenami rekreacyjnymi czy placami zabaw, a do tego aktywne eventowo, są chętniej odwiedzane w tym czasie, zwłaszcza przez rodziny z dziećmi – mówi Anna Dworak.

W Gemini Park rozrywka się zwraca

O tym, jak duży wpływ ma rozrywka na wakacyjny ruch przekonuje się od kilku lat bielski Gemini Park. W zeszłym roku tylko od czerwca do sierpnia galerię odwiedziła rekordowa liczba ponad 1,64 miliona klientów.  Spora w tym zasługa rozwoju oferty, wyprzedaży i wydarzeń specjalnych, ale także unikalnych w skali kraju inwestycji w rozrywkę, jakie w ostatnich latach poczyniła galeria. Te przyciągnęły nie tylko stałych klientów z Podbeskidzia, ale także turystów robiących tutaj zakupy, a wypoczywających m.in. w Wiśle, Szczyrku, Brennej czy Ustroniu.

– Od kilku lat mocno inwestujemy w rozwój infrastruktury rozrywkowej. Koncentrujemy się przy tym na zewnętrznych, stałych atrakcjach dla dzieci i młodzież, które nie narzucają się nachalnie podczas zakupów. W ten sposób tworzymy mieszkańcom bielska ciekawe miejsce, w którym można spędzić wakacje w mieście, a przyjezdnym przestrzeń, w której można odpocząć i pobawić się całymi rodzinami – mówi Anna Dworak.

Ekologia się podoba

Czym dokładnie kusi Gemini Park w wakacje? Przede wszystkim pierwszym w regionie ekoparkiem „W DECHE” , powstałym na terenach zielonych tuż przy galerii. Na powierzchni ponad 5 tys. m kw. stworzono tu wykonaną w całości z drewna unikalną strefę edukacyjno-rekreacyjną, wypełnioną kilkudziesięcioma atrakcjami dla dzieci m.in. z: karuzelą, torem wodnym i stołami do mini krykieta, a nawet krokodylem z labiryntem i ścianką wspinaczkową.

- Park rozwijamy od 2014 roku, początkowo jako Park Radości. Zachęceni jego sukcesem sukcesywnie dodajemy nowe elementy. Efekty tego już są. Znaczna rozbudowa z 2017 roku mocno wpłynęła na wakacyjny footfall. Z jednej strony miejsce to stało się samo w sobie atrakcją generującą dodatkowy ruch, z drugiej zatrzymywało naszych klientów na dłużej, tworząc im dodatkowy powód do kolejnych wizyt. Dzięki inwestycji zaczęliśmy także od lipca do sierpnia organizować półkolonie dla dzieci w wieku od 6 do 13 lat – dodaje przedstawicielka Gemini Park.

W 2018 przyciągnie park linowy

Nic więc dziwnego, że w 2018 roku galeria zdecydowała się na dalszy rozwój tej inwestycji.  Tym razem powiększając ją o park linowy mający łącznie 6,5 tys. m kw. Park wypełniają przeszkody rozwieszone w koronach drzew na wysokości nawet 7 m i mające łączną długość ponad pół kilometra. W efekcie galeria dysponuje dziś terenami rekreacyjni o łącznej powierzchni aż 11,5 tys. m kw.

– Specyfika galerii, jej położenie w turystycznym otoczeniu , a także rodzinny profil naszego klienta skłania nas do inwestowania w rozrywkę i rekreację. Widzimy także, że te realizacje się podobają, przekładając na footfall, a także na zakupy galerii. Tworzą także wokół naszego obiektu pozytywny klimat, miejsca, w którym można spotkać się z przyjaciółmi, wypocząć nad rzeką czy po prostu – rozruszać się. W wakacyjnej komunikacji jest to kluczowe – mówi Dworak.