30.05.2018

Pierwsza IKEA w Polsce w centrum miasta

ZOBACZ WIĘCEJ

Komercjalizacja

Najemcy przedłużają umowy w Gemini Park Tarnów

Najemcy Gemini Park Tarnów, którzy działają tutaj od otwarcia obiektu w 2010 roku, przedłużają umowy najmu. Kolejni już prowadzą rozmowy.

Nowa lokalizacja New Work

Firma New Work, wynajęła 2260 mkw. powierzchni biurowej w budynku Mazowiecka 2/4 w Warszawie. W transakcji najemcę reprezentowała firma doradcza Savills.

Najemcy w Łodzi czekają na nowe projekty

W swoim najnowszym raporcie „Occupier Economics: Rynek biurowy w Łodzi, I kwartał 2018 roku” Cresa szacuje, że zasoby biurowe na łódzkim rynku wzrosły w ciągu ostatniego roku o 17 proc., do poziomu 437.800 m kw.

Kolejne umowy w diamentowym biurowcu

Ray Allen, firma działająca w branży technologicznej i usług informatycznych zdecydowała się na wynajem biura o powierzchni około 500 m kw. w biurowcu Diamante Plaza na krakowskim Zabłociu.

W drugiej połowie 2018 roku IKEA otworzy nowy sklep w centrum handlowym Blue City.

Trzecia lokalizacja w Warszawie będzie różnić się od standardowego sklepu IKEA. Nowy, mniejszy format w centrum miasta wyposażony zostanie
w innowacyjne rozwiązania prezentacji asortymentu, które ułatwią dokonywanie zakupów. Odpowiadając w ten sposób na aktualne trendy i potrzeby konsumentów, IKEA chce zapewnić warszawiakom większą dostępność swojej oferty.

Z badań ONZ wynika, że do 2050 r. około 70% ludności świata, czyli dwa razy więcej osób niż w roku 1950, będzie mieszkać w dużych miastach.[1] Intensywny tryb życia metropolii, rozwój nowych technologii i wszechobecna digitalizacja sprawiają, że coraz więcej osób sięga po nowoczesne kanały sprzedaży, wykorzystujące innowacyjne rozwiązania. Dlatego wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom konsumentów, po pełnowymiarowych sklepach na obrzeżach miast, uruchomieniu sprzedaży przez telefon oraz internet, stworzeniu innowacyjnych miejsc do kontaktu z klientami (takich jak Centrum IKEA dla Firm) czy sieci Punktów Odbioru Zamówień, przyszedł czas na nowy format sprzedaży IKEA w centrum miasta.

Nasza trzecia lokalizacja w Warszawie to jeden z pierwszych na świecie sklepów IKEA tak blisko centrum miasta – mówi Anna Pawlak-Kuliga, prezes IKEA Retail w Polsce. Jednym z podstawowych założeń strategii na rynku polskim jest zwiększanie dostępności produktów i usług IKEA, tak aby wszyscy Polacy mogli  korzystać z inspirujących rozwiązań dla domu i pięknie, wygodnie mieszkać. Rozwijamy sprzedaż wielokanałową, a teraz będziemy jeszcze bliżej warszawiaków. IKEA w Blue City różnić się będzie od  pozostałych sklepów, będzie na pewno zaskakująca i pełna inspiracji. Wierzę, że jesienią na naszych klientów czeka bardzo wiele miłych niespodzianek – dodaje Anna Pawlak-Kuliga.

Obecny rok to dla naszego centrum czas wielkich zmian – mówi Yoram Reshef, Dyrektor Generalny Blue City – Jednym z najważniejszych wydarzeń najbliższej jesieni będzie otwarcie nowego sklepu IKEA. Szczególnie cieszymy się, że będziemy mogli zaprezentować naszym Klientom i wszystkim mieszkańcom Warszawy najnowszy, unikalny w skali światowej, koncept. To niezwykle ciekawy projekt, wymagający od nas niestandardowego podejścia i podejmowania odważnych, szybkich decyzji, biorąc pod uwagę termin uruchomienia nowego sklepu i skalę przedsięwzięcia.

IKEA w Blue City zlokalizowana będzie na dwóch piętrach centrum handlowego (poziom O i +1) i zajmie powierzchnię ok. 4800 m2. Mimo ograniczonej przestrzeni klienci będą mogli poznać pełną ofertę produktów i rozwiązań IKEA, dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi technologicznych. Ułatwią one klientom dokonywanie zakupów oraz zainspirują ich do kreatywnego i funkcjonalnego urządzania przestrzeni. Na miejscu dostępne do nabycia będą wybrane akcesoria wyposażenia wnętrz, natomiast pozostałe produkty z asortymentu będzie można zamówić on-line – samodzielnie lub z pomocą pracowników.

Na terenie sklepu wydzielona zostanie również przestrzeń IKEA Food
w zupełnie nowej odsłonie. Połączony zostanie w niej koncept kawiarni i bistro, oferując między innymi kanapki, wegetariańskie hot-dogi i koktajle, a także tradycyjne szwedzkie potrawy, takie jak kultowe klopsiki czy bułeczki cynamonowe.

Uprzedzając pytania dotyczące otwarcia sklepu IKEA w centrum handlowym Fort Wola, chcielibyśmy poinformować, że ze względu na niezależne od nas, przedłużające się procedury administracyjne, zdecydowaliśmy się zawiesić ten projekt. Obecnie koncentrujemy się na otwarciu nowego, mniejszego formatu w Blue City. O dalszych decyzjach będziemy informować na bieżąco – dodaje Katarzyna Balashov, Rzecznik prasowy IKEA w Polsce.

 

[1] Dane z raportu World Urbanization Prospects, United Nations 2014r.