17.05.2018

Komercjalizacja Gemini Park Tychy na finiszu

ZOBACZ WIĘCEJ

Komercjalizacja

Przedszkole Ala ma kota w Adgar Bit

Już 1 września 2018 r. w budynku Adgar Bit zostanie otwarte dwujęzyczne przedszkole Ala ma kota.

Vorwerk Polska wprowadza się do Argonu

Vorwerk Polska, firma oferująca wysokiej klasy urządzenie wielofunkcyjne Thermomix®, podpisała umowę najmu na 440 m kw. w budynku Argon w kompleksie Alchemia w Gdańsku.

Nowe, większe Medicine w Wola Parku

Sklep w Wola Parku został powiększony o 160 mkw. i zajmuje obecnie 416 mkw.

Riverside Park z nowymi najemcami

Siedmiu nowych najemców wprowadzi się do Riverside Park podpisały umowy najmu na 4 500 m kw. powierzchni biurowej w warszawskim kompleksie.

Otwarta w marcu galeria jest już w ponad 90 proc. wynajęta, a na wolny metraż jest duże zainteresowanie zarówno krajowych, jak i zagranicznych marek. Kolejne miesiące mają przynieść galerii kilka dużych otwarć – zapowiada zarząd.

Oferta Gemini Park nakręca ruch

Blisko 130 sklepów polskich i zagranicznych marek, restauracje i kawiarnie oraz liczne punkty usługowe, a do tego najnowocześniejsza przestrzeń handlowo-rozrywkowa na Śląsku – z taką ofertą w marcu zadebiutował w Tychach Gemini Park. W nieco ponad miesiąc od otwarcia przedstawiciele galerii i tamtejsi najemcy mówią wprost o sukcesie.

Od otwarcia 21 marca do końca kwietnia próg galerii przekroczyło już ponad 600 tys. osób. Centrum handlowe notuje także bardzo wysoką dzienną frekwencję, sięgającą średnio 17 tys. osób. Zdaniem Anny Malcharek z Gemini Holding – krakowskiej firmy deweloperskiej będącej właścicielem galerii, spora w tym zasługa oferty, z jaką galeria weszła na rynek.

– Od początku mieliśmy pomysł na galerię i jej ofertę. Dzięki temu jej komercjalizacja była  przemyślana i udana. Tak skomponowaliśmy tenant-mix , aby odpowiadał on różnym potrzebom lokalnego rynku, oczekiwaniom klientów, a także portfelowi mieszkańca Tychów i okolicznego regionu. Mieliśmy na uwadze tutejszą siłę nabywczą, a także otoczenie handlowe. W efekcie tego powstała kompaktowa galeria z rodzinną ofertą, zaspokajającą  potrzeby osób w różnym wieku. Ten kierunek zaprocentował mocnym otwarciem – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Tenant-mix atutem w Tychach

O tym, jak dużym atutem Gemini Park jest tenant-mix najlepiej widać w jego strukturze. Blisko 40 proc. oferty galerii przypada dziś na szeroko pojętą modę. W tym segmencie można znaleźć m.in. 32 popularne marki odzieżowe, 6  salonów jubilerskich, 6 sklepów  z butami i 4 sklepy sportowe mające mocną, rynkową pozycję. Na inwestycję w lokal w Gemini Park zdecydowały się tak duże marki jak m.in.: grupa LPP (która weszła do galerii z całym portfolio), Vistula, Big Star, Medicine, Calzedonia, Greenpoint, Monnari, Orsay, Triumph, Apart, W.Kruk, 4F, Martes Sport, CCC, Deichmann, Ryłko, Ochnik czy Wittchen. Największymi najemcami zostały 3 marki odzieżowe: H&M, TK Maxx i Reserved, zajmujące odpowiednio 1903 m kw., 1848 m kw. i 1816 m kw.  

Pozostałą część portfolio najemców wypełnia dziś aż 9 sklepów z segmentu zdrowia i urody, 3 z segmentu kultury i rozrywki, 2 multimediów, 2 dla dzieci i 7 wyposażenia wnętrz . W tym ostatnim obok m.in. Home&You, Home&Deco, Jysk, Pepco czy Komfortu, znalazła się także Homla, która na swój debiut wybrała tyską galerię. W centrum handlowym działają także 22 punkty usługowe, w tym mające 1756 m kw. studio fitness Fabryka Formy oraz 11 restauracji i kawiarni. Od marca obecne są w galerii lokale m.in. KFC, McDonald’s, Lodomania, Thai Express czy Olimp.

– Gemini Park to galeria idealna dla marki z każdego segmentu. Rynek, na jakim działamy jest niezwykle chłonny i spragniony znanych marek w swoim sąsiedztwie. Siła nabywcza tutejszego konsumenta jest również bardzo duża. Tychy zresztą od lat plasują się w rankingu powiatów o najwyższej sile nabywczej w Polsce, wyprzedzając pod tym względem m.in. Kraków i Gdańsk. Wartość indeksu krajowego siły nabywczej mieszkańców miasta to obecnie 126,6 – mówi Malcharek.

Wolna powierzchnia znika

Nic więc dziwnego, że galeria budzi zainteresowanie nie tylko klientów, ale także potencjalnych najemców. Tym większe, odkąd najemcy Gemini Park głośno zaczęli mówić o bardzo wysokich obrotach, jakie tutaj notują.  – Niewielki odsetek wolnej powierzchni znika w szybkim tempie. Widzimy też, jak od otwarcia wzrosło zainteresowanie wolną powierzchnią galerii. Interesują się o nią zarówno polskie, jak i zagraniczne marki. Potencjalni najemcy doceniają zarówno nasz udany pomysł na rodzinną, ale nowoczesną galerię, jej ciekawą ofertę, a także bardzo dobre wyniki, jakie dzięki temu już osiągnęliśmy. Nie bez znaczenia są także wysokie obroty, sygnalizowane przez obecnych najemców – mówi Anna Malcharek.

Więcej sklepów. Więcej powierzchni?

Rozmowy, jakie obecnie są prowadzone, w najbliższych miesiącach mają zaowocować nowymi otwarciami w Tychach – zapowiada zarząd. – Jesteśmy już na etapie dopinania  i podpisywania umów z kilkoma markami, które uzupełnią m.in. naszą ofertę multimediów i ofertę odzieżową. Prowadzimy także rozmowy z kolejnymi potencjalnymi najemcami – mówi Anna Malcharek. Zainteresowanie galerią sprawia, że zarząd Gemini Park coraz poważniej bierze pod uwagę rozbudowę. – Jesteśmy raptem miesiąc po otwarciu, a już myślmy o dalszym rozwoju obiektu. Mamy w planach jego rozbudowę m.in. o kino, część rozrywkową i restauracyjną – przyznaje przedstawicielka Gemini Holding.

Mocne strony Gemini Park

Z punktu widzenia najemcy, potencjał galerii jest ogromny i tkwi on nie tylko w dobrze skomponowanej ofercie. W promieniu 20 minut od galerii mieszka dziś ponad 300 tys. osób, w strefie do 30 minut już ponad 1,41 mln osób. Bezpośrednie sąsiedztwo to aż 71 tys. potencjalnych klientów. Zaletą galerii jest także jej lokalizacja. Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie uczęszczanej trasy DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem, zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum miasta. W jego otoczeniu znajduje się kilkanaście miejscowości, które nie mają własnych galerii handlowych tej skali.  Magnesem, który przyciąga do galerii jest także jej nowoczesna architektura i doskonałe skomunikowanie obiektu z miastami Śląska i Podbeskidzia. We wnętrzu galerii można znaleźć m.in. liczne strefy relaksu, przestronny food court na ponad 500 gości oraz szerokie aleje handlowe. Wysoki parking obsługiwany przez nowoczesny system zarządzania może pomieścić 1100 samochodów, a także motocykle i rowery.