17.05.2018

Komercjalizacja Gemini Park Tychy na finiszu

ZOBACZ WIĘCEJ

Komercjalizacja

MLP Group skomercjalizowało park w Bieruniu w 100%

Firma Auto Partner podpisała aneks zwiększający powierzchnię najmu w parku logistycznym w Bieruniu o ok. 11,5 tys. m kw.

Kolejne debiuty nowych marek w Posnanii

Pięć nowych marek poszerza grono najemców Posnanii. Pierwszy salon w regionie otworzy wkrótce brand e-obuwie, a ofertę żywności gourmet wzbogaci Kraina Serów.

Nowa restauracja na Służewcu Przemysłowym

Meet & Eat w Marynarska Business Park już otwarte

Elektrownia Powiśle rozkwita na wiosnę

Na placu budowy inwestycji Elektrownia Powiśle trwają intensywne prace związane ze zbliżającym się odbiorem technicznym dwóch budynków biurowych. Pierwsi najemcy wprowadzą się do nowej siedziby już w maju i czerwcu br.

Otwarta w marcu galeria jest już w ponad 90 proc. wynajęta, a na wolny metraż jest duże zainteresowanie zarówno krajowych, jak i zagranicznych marek. Kolejne miesiące mają przynieść galerii kilka dużych otwarć – zapowiada zarząd.

Oferta Gemini Park nakręca ruch

Blisko 130 sklepów polskich i zagranicznych marek, restauracje i kawiarnie oraz liczne punkty usługowe, a do tego najnowocześniejsza przestrzeń handlowo-rozrywkowa na Śląsku – z taką ofertą w marcu zadebiutował w Tychach Gemini Park. W nieco ponad miesiąc od otwarcia przedstawiciele galerii i tamtejsi najemcy mówią wprost o sukcesie.

Od otwarcia 21 marca do końca kwietnia próg galerii przekroczyło już ponad 600 tys. osób. Centrum handlowe notuje także bardzo wysoką dzienną frekwencję, sięgającą średnio 17 tys. osób. Zdaniem Anny Malcharek z Gemini Holding – krakowskiej firmy deweloperskiej będącej właścicielem galerii, spora w tym zasługa oferty, z jaką galeria weszła na rynek.

– Od początku mieliśmy pomysł na galerię i jej ofertę. Dzięki temu jej komercjalizacja była  przemyślana i udana. Tak skomponowaliśmy tenant-mix , aby odpowiadał on różnym potrzebom lokalnego rynku, oczekiwaniom klientów, a także portfelowi mieszkańca Tychów i okolicznego regionu. Mieliśmy na uwadze tutejszą siłę nabywczą, a także otoczenie handlowe. W efekcie tego powstała kompaktowa galeria z rodzinną ofertą, zaspokajającą  potrzeby osób w różnym wieku. Ten kierunek zaprocentował mocnym otwarciem – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Tenant-mix atutem w Tychach

O tym, jak dużym atutem Gemini Park jest tenant-mix najlepiej widać w jego strukturze. Blisko 40 proc. oferty galerii przypada dziś na szeroko pojętą modę. W tym segmencie można znaleźć m.in. 32 popularne marki odzieżowe, 6  salonów jubilerskich, 6 sklepów  z butami i 4 sklepy sportowe mające mocną, rynkową pozycję. Na inwestycję w lokal w Gemini Park zdecydowały się tak duże marki jak m.in.: grupa LPP (która weszła do galerii z całym portfolio), Vistula, Big Star, Medicine, Calzedonia, Greenpoint, Monnari, Orsay, Triumph, Apart, W.Kruk, 4F, Martes Sport, CCC, Deichmann, Ryłko, Ochnik czy Wittchen. Największymi najemcami zostały 3 marki odzieżowe: H&M, TK Maxx i Reserved, zajmujące odpowiednio 1903 m kw., 1848 m kw. i 1816 m kw.  

Pozostałą część portfolio najemców wypełnia dziś aż 9 sklepów z segmentu zdrowia i urody, 3 z segmentu kultury i rozrywki, 2 multimediów, 2 dla dzieci i 7 wyposażenia wnętrz . W tym ostatnim obok m.in. Home&You, Home&Deco, Jysk, Pepco czy Komfortu, znalazła się także Homla, która na swój debiut wybrała tyską galerię. W centrum handlowym działają także 22 punkty usługowe, w tym mające 1756 m kw. studio fitness Fabryka Formy oraz 11 restauracji i kawiarni. Od marca obecne są w galerii lokale m.in. KFC, McDonald’s, Lodomania, Thai Express czy Olimp.

– Gemini Park to galeria idealna dla marki z każdego segmentu. Rynek, na jakim działamy jest niezwykle chłonny i spragniony znanych marek w swoim sąsiedztwie. Siła nabywcza tutejszego konsumenta jest również bardzo duża. Tychy zresztą od lat plasują się w rankingu powiatów o najwyższej sile nabywczej w Polsce, wyprzedzając pod tym względem m.in. Kraków i Gdańsk. Wartość indeksu krajowego siły nabywczej mieszkańców miasta to obecnie 126,6 – mówi Malcharek.

Wolna powierzchnia znika

Nic więc dziwnego, że galeria budzi zainteresowanie nie tylko klientów, ale także potencjalnych najemców. Tym większe, odkąd najemcy Gemini Park głośno zaczęli mówić o bardzo wysokich obrotach, jakie tutaj notują.  – Niewielki odsetek wolnej powierzchni znika w szybkim tempie. Widzimy też, jak od otwarcia wzrosło zainteresowanie wolną powierzchnią galerii. Interesują się o nią zarówno polskie, jak i zagraniczne marki. Potencjalni najemcy doceniają zarówno nasz udany pomysł na rodzinną, ale nowoczesną galerię, jej ciekawą ofertę, a także bardzo dobre wyniki, jakie dzięki temu już osiągnęliśmy. Nie bez znaczenia są także wysokie obroty, sygnalizowane przez obecnych najemców – mówi Anna Malcharek.

Więcej sklepów. Więcej powierzchni?

Rozmowy, jakie obecnie są prowadzone, w najbliższych miesiącach mają zaowocować nowymi otwarciami w Tychach – zapowiada zarząd. – Jesteśmy już na etapie dopinania  i podpisywania umów z kilkoma markami, które uzupełnią m.in. naszą ofertę multimediów i ofertę odzieżową. Prowadzimy także rozmowy z kolejnymi potencjalnymi najemcami – mówi Anna Malcharek. Zainteresowanie galerią sprawia, że zarząd Gemini Park coraz poważniej bierze pod uwagę rozbudowę. – Jesteśmy raptem miesiąc po otwarciu, a już myślmy o dalszym rozwoju obiektu. Mamy w planach jego rozbudowę m.in. o kino, część rozrywkową i restauracyjną – przyznaje przedstawicielka Gemini Holding.

Mocne strony Gemini Park

Z punktu widzenia najemcy, potencjał galerii jest ogromny i tkwi on nie tylko w dobrze skomponowanej ofercie. W promieniu 20 minut od galerii mieszka dziś ponad 300 tys. osób, w strefie do 30 minut już ponad 1,41 mln osób. Bezpośrednie sąsiedztwo to aż 71 tys. potencjalnych klientów. Zaletą galerii jest także jej lokalizacja. Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie uczęszczanej trasy DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem, zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum miasta. W jego otoczeniu znajduje się kilkanaście miejscowości, które nie mają własnych galerii handlowych tej skali.  Magnesem, który przyciąga do galerii jest także jej nowoczesna architektura i doskonałe skomunikowanie obiektu z miastami Śląska i Podbeskidzia. We wnętrzu galerii można znaleźć m.in. liczne strefy relaksu, przestronny food court na ponad 500 gości oraz szerokie aleje handlowe. Wysoki parking obsługiwany przez nowoczesny system zarządzania może pomieścić 1100 samochodów, a także motocykle i rowery.