08.01.2018

C&W otworzył w 2017 roku ok. 10 000 mkw. nowych sklepów

ZOBACZ WIĘCEJ

Komercjalizacja

Liber Finance Group rośnie w Warsaw Spire

Europejska centrala Liber Finance Group znajdująca się w kompleksie Warsaw Spire będzie trzykrotnie większa. Firma z branży technologii finansowej przeprowadzi się z budynku C do wieżowca Warsaw Spire.

Rośnie liczba klientów Jurajskiej, rośnie też jej zasięg

Nowe inwestycje galerii, nowi najemcy i inwestycje u najemców, sprawiają, że w Jurajskiej konsekwentnie rośnie liczba klientów. Tylko w ciągu trzech pierwszych miesięcy 2018 roku zakupy zrobiło tu ponad 1,6 miliona osób.

Semilac otwiera wyspę handlową w Legionowie

Semilac, polska marka lakierów hybrydowych należąca do spółki Nesperta, poinformowała o otwarciu kolejnego punktu sprzedaży. Od 4 kwietnia produkty Semilac będą dostępne w Domu Handlowym Maxim w Legionowie.

Marta Pyziak na czele łódzkiego biura Cresa

Cresa, firma doradcza na rynku nieruchomości świadcząca usługi agencyjne wyłącznie na rzecz najemców, otworzyła biuro w Łodzi. Pokieruje nim Marta Pyziak.

W 2017 roku marki Green Caffe Nero, TK Maxx, Dla Spania, KappAhl, Newbie, Home&Deco, Good Label, T-Mobile oraz Forever 21 otworzyły ponad 9 800 mkw. powierzchni w 12 sklepach w Polsce.

Za kompleksową obsługę przy każdym z projektów odpowiadał Dział Reprezentacji Najemcy Powierzchni Handlowych międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield.

Wśród największych zrealizowanych projektów należy wymienić otwarcie dwupoziomowego sklepu TK Maxx w Galerii Białej w Białymstoku o powierzchni ponad 1800 mkw. oraz dwupoziomowych sklepów marki Forever21 w warszawskich galeriach handlowych (Złote Tarasy, ponad 1000 mkw. i Galeria Północna, blisko 1700 mkw.), a także jednopoziomowych butików w Krakowie (Serenada Kraków, ponad 1000 mkw.) i Szczecinie (Galaxy Szczecin, ponad 1500 mkw.).

W stolicy, w Galerii Północnej, dział powierzchni handlowych Cushman & Wakefield pośredniczył również w transakcji najmu pierwszego w Polsce należącego do grupy KappAhl sklepu Newbie (71,3 mkw.) oferującego najwyższej jakości odzież dla dzieci i niemowląt. Szwedzka marka odzieży dla całej rodziny także dołączyła do najemców (ponad 760 mkw.) tej nowo otwartej warszawskiej galerii. Natomiast w Krakowie w centrum handlowym Serenada swoje sklepy otworzyły Home&Deco (ponad 750 mkw.) i Good Label (ponad 500 mkw.).

– Roczne wydatki polskiego konsumenta w ostatnich dwóch latach wzrosły o ok. 6-7%. Oznacza to, że nasze społeczeństwo jest coraz bardziej świadome, a struktura wydatków zaczyna przypominać tę dla krajów o wyższym stopniu zamożności. Możemy to zaobserwować w liczbie oraz profilu marek debiutujących na polskim rynku, a także liczbie otwieranych znanych już sklepów. Forever21 to dobry przykład zrównoważonej ekspansji nowej marki w Polsce. Sklepy tej amerykańskiej sieci odzieżowej są otwierane w kolejnych centrach handlowych, a rosnące zainteresowanie jej produktami sprawia, że klient ten decyduje się na najem dużych powierzchni – powiedziała Lucyna Śliż, Associate, Dyrektor ds. rozwoju działu powierzchni handlowych,  Cushman & Wakefield.