08.01.2018

C&W otworzył w 2017 roku ok. 10 000 mkw. nowych sklepów

ZOBACZ WIĘCEJ

Komercjalizacja

20% wzrost obrotów w Gemini Park Bielsko-Biała

Ponad 20% wzrost obrotów i 8% wzrost odwiedzalności w stosunku do ubiegłego roku, 22 nowe marki i 10 przedłużonych umów – tak Gemini Park Bielsko-Biała podsumowuje 2017 rok.

C&W pośredniczy w transakcji najmu w Centrum Królewska

Fundacja Polska Bezgotówkowa, zajmująca się rozbudową sieci akceptacji kart płatniczych w Polsce, podpisała umowę najmu 265 mkw. powierzchni biurowej w budynku Centrum Królewska w Warszawie.

Dachser rozrasta się w Sosnowcu

Operator logistyczny zwiększył wynajmowaną powierzchnię magazynową w Śląskim Centrum Logistycznym w Sosnowcu do 8.520 m.kw. Dachser przedłużył jednocześnie umowę najmu na kolejnych siedem lat.

Prawie 3,5 miliona klientów w ciągu 3,5 miesiąca

Galeria Północna podsumowuje pierwszy kwartał swojej działalności.

W 2017 roku marki Green Caffe Nero, TK Maxx, Dla Spania, KappAhl, Newbie, Home&Deco, Good Label, T-Mobile oraz Forever 21 otworzyły ponad 9 800 mkw. powierzchni w 12 sklepach w Polsce.

Za kompleksową obsługę przy każdym z projektów odpowiadał Dział Reprezentacji Najemcy Powierzchni Handlowych międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield.

Wśród największych zrealizowanych projektów należy wymienić otwarcie dwupoziomowego sklepu TK Maxx w Galerii Białej w Białymstoku o powierzchni ponad 1800 mkw. oraz dwupoziomowych sklepów marki Forever21 w warszawskich galeriach handlowych (Złote Tarasy, ponad 1000 mkw. i Galeria Północna, blisko 1700 mkw.), a także jednopoziomowych butików w Krakowie (Serenada Kraków, ponad 1000 mkw.) i Szczecinie (Galaxy Szczecin, ponad 1500 mkw.).

W stolicy, w Galerii Północnej, dział powierzchni handlowych Cushman & Wakefield pośredniczył również w transakcji najmu pierwszego w Polsce należącego do grupy KappAhl sklepu Newbie (71,3 mkw.) oferującego najwyższej jakości odzież dla dzieci i niemowląt. Szwedzka marka odzieży dla całej rodziny także dołączyła do najemców (ponad 760 mkw.) tej nowo otwartej warszawskiej galerii. Natomiast w Krakowie w centrum handlowym Serenada swoje sklepy otworzyły Home&Deco (ponad 750 mkw.) i Good Label (ponad 500 mkw.).

– Roczne wydatki polskiego konsumenta w ostatnich dwóch latach wzrosły o ok. 6-7%. Oznacza to, że nasze społeczeństwo jest coraz bardziej świadome, a struktura wydatków zaczyna przypominać tę dla krajów o wyższym stopniu zamożności. Możemy to zaobserwować w liczbie oraz profilu marek debiutujących na polskim rynku, a także liczbie otwieranych znanych już sklepów. Forever21 to dobry przykład zrównoważonej ekspansji nowej marki w Polsce. Sklepy tej amerykańskiej sieci odzieżowej są otwierane w kolejnych centrach handlowych, a rosnące zainteresowanie jej produktami sprawia, że klient ten decyduje się na najem dużych powierzchni – powiedziała Lucyna Śliż, Associate, Dyrektor ds. rozwoju działu powierzchni handlowych,  Cushman & Wakefield.