17.09.2018

Wstań od biurka

ZOBACZ WIĘCEJ

Property

Wstań od biurka

Anatomia pracy według eksperta Kinnarps

Certyfikaty ekologiczne a komercjalizacja budynków

Jak wynika z analizy dla budynków 5-letnich i młodszych, 78% z nich posiada certyfikat BREEAM, a 23% certyfikat LEED. To oznacza, że wszystkie nowe budynki posiadają co najmniej jeden certyfikat ekologiczny.

Światowy rynek biurowy w I kwartale najsilniejszy od 2008 roku

Po bardzo dobrym 2017 roku globalny rynek biurowy utrzymał wysokie tempo rozwoju w pierwszych miesiącach 2018.

Jak wygląda sytuacja na rynku biurowym w Warszawie? I kw. 2018

Na koniec I kwartału 2018 roku zasoby biurowe w Warszawie wyniosły około 5,3 mln m kw. Na stołeczny rynek dostarczono dwa projekty biurowe o łącznej powierzchni 23.700 m kw.

Anatomia pracy według eksperta Kinnarps

Anders Lundahl, fizjoterapeuta i specjalista ds. ergonomii Kinnarps
– Ważne, aby co jakiś czas robić sobie aktywną przerwę – łagodne napięcie mięśni przyczynia się do wielu pozytywnych procesów w organizmie. Chwila przerwy wcale nie musi oznaczać pasywnego odpoczynku

Siedź, ale nie nieruchomo

Najlepszy sposób siedzenia, to częsta zmiana pozycji. Zapomnijmy o jednej, prawidłowej pozycji siedzącej, do której powinniśmy dążyć. To mit. Nie ma nic złego w siedzeniu przez pewien czas, gdy dbamy o zróżnicowaną i aktywną pozycję ciała. Dlatego dobrze jest mieć w pracy do dyspozycji fotel obrotowy (np. Capella z firmy Kinnarps), który przystosuje się do ruchów naszego ciała i umożliwi wygodne siedzenie w wielu różnych pozycjach, dostosowując się do różnych zadań

Zrób sobie aktywną przerwę

Ważne, aby co jakiś czas robić sobie aktywną przerwę – łagodne napięcie mięśni przyczynia się do wielu pozytywnych procesów w organizmie. Chwila przerwy wcale nie musi oznaczać pasywnego odpoczynku. Wręcz przeciwnie. Poruszając się, aktywizujemy mięśnie, co stanowi zaczątek wielu korzystnych dla zdrowia procesów. Wskazane są przerwy co godzinę – nie tylko dla relaksu, lecz po to, aby pozostawać aktywnym w ciąg dnia. Wyniki badań potwierdzają jak ważny jest ruch w godzinach pracy - ponieważ niestety ćwiczenia i inne rodzaje aktywności fizycznej nie w pełni niwelują negatywne skutki codziennego, długotrwałego przebywania w pozycji siedzącej.

Wstań dla zdrowia

Większość ludzi spędza zbyt dużo czasu w pozycji siedzącej, w bezruchu. Nie tylko w pracy, ale także w podróży - samochodzie lub autobusie lub w domu przy stole podczas posiłków i przed telewizorem. Szacuje się, że w dzisiejszych czasach osoby dorosłe spędzają w pozycji siedzącej około 9-16 godzin aktywności w ciągu dnia.

Zastosowanie w biurze biurek typu sit/stand jest z pewnością dobrym sposobem na rozpoczęcie bardziej zdrowego i aktywnego stylu życia. Jeśli chcemy osiągnąć oczekiwany rezultat pamiętajmy, aby korzystać z biurka typu sit/stand regularnie. Okazjonalne stanie przez 10 minut dziennie nie wydaje się wielkim wysiłkiem, ale dla naszego organizmu oznacza dużą pozytywną zmianę.