09.12.2016

Zaloguj się do biznesu – czyli słów kilka o oprogramowaniu dla biur nieruchomości

ZOBACZ WIĘCEJ

Property

Rynek nieruchomości komercyjnych bliżej równowagi

Według najnowszego badania RICS dostępność powierzchni na wynajem w II kw. rosła bardziej umiarkowanie niż na początku roku. Po raz pierwszy od 2014 wskaźniki dotyczące popytu były zasadniczo zbliżone do wskaźników podaży, sygnalizując bardziej zrównoważony trend na rynku.

Poprawne zarządzanie a sukces sprzedającego

Wpływ na korzystną sprzedaż nieruchomości mają nie tylko lokalizacja czy stan techniczny budynku. O tym, jak najlepiej przygotować się do procesu kupna-sprzedaży, opowiada Marzena Ciurzyńska, dyrektor działu zarządzania nieruchomościami w Colliers International.

Jak skutecznie renegocjować umowy najmu?

Czy podczas renegocjacji można zaoszczędzić? I ile – 10, 20 czy 40%? Czy przy okazji rozmów z obecnym wynajmującym można podnieść standard wynajmowanej powierzchni?

Coworking, czyli konkretne biuro dla konkretnych potrzeb

Dla tej części przedsiębiorców najem typowych przestrzeni biurowych może być nieefektywny kosztowo. Wielu z nich decyduje się na pracę w domu. Coraz częściej spotykamy też formy najmu biur na dni lub godziny.

Gromadzenie, przetwarzanie i szybki dostęp do wypracowanej bazy przekładają się na natychmiastową reakcję na linii agent-klient.

Piotr Barski – Specjalista w Dziale Badań Rynku, NAI Estate Fellows
– W przestrzeni rosnącej konkurencji, prędkość z jaką agent jest w stanie wystosować pełną i aktualną ofertę dla wpływającego zapytania staje się kluczową zmienną dla wzrostu biznesu.

Duża konkurencja na rynku nieruchomości komercyjnych, walka o klienta oraz wielość ofert powodują, że agenci, aby wybrać jak najlepszą i jak najbardziej atrakcyjną ofertę, w krótkim przedziale czasu muszę przetworzyć duże ilości informacji. Z pomocą przychodzi specjalne oprogramowanie dedykowane dla agencji nieruchomości.

Excel? Passe!

Niewątpliwie w niepamięć odeszły czasy, kiedy to w każdej agencji nieruchomości większość danych przetrzymywano w formie arkuszy programu Microsoft Excel, i chodź narzędzie to jest i prawdopodobnie jeszcze długo będzie niezastąpionym kompanem każdego biznesu, biura nieruchomości od pewnego czasu starają się iść z duchem czasu korzystając z dedykowanych produktów, jakimi są specjalnie przygotowane pod ich potrzeby programy, uwzględniające specyfikę branży. Rynek oferuje kompleksowe rozwiązanie łączące w sobie elementy bazy danych, CRM, często również w połączeniu z responsywną stroną www.

Oprogramowanie „szyte na miarę”. Czyli jakie?

Na rynku dostępnych jest kilkanaście programów w języku polskim. To, co tak naprawdę odróżnia poszczególne propozycje, to detale: szata graficzna, interfejs oraz parametr stricte subiektywny, czyli intuicyjność w poruszaniu się po programie. Paleta podstawowych funkcjonalności jest bardzo zbliżona  – przede wszystkim programy te odpowiadają potrzebom agencji związanym z zarządzaniem bazami ofert. Gromadzenie, przetwarzanie i szybki dostęp do wypracowanej bazy przekładają się na natychmiastową reakcję na linii agent-klient. W przestrzeni rosnącej konkurencji, prędkość z jaką agent jest w stanie wystosować pełną i aktualną ofertę dla wpływającego zapytania staje się kluczową zmienną dla wzrostu biznesu.

Każdy specjalista od marketingu wie, jak ważne jest obecnie dbanie o rozpoznawalność marki. Rzeczą podstawową dla biur pośredniczących w transakcjach najmu i sprzedaży nieruchomości jest widoczność oferowanych powierzchni/budynków na portalach ogłoszeniowych. Dostawcy dedykowanych programów również i w tym przypadku wychodzą naprzeciw oczekiwań agencji oferując opcję gromadzenia danych z jednoczesnym wariantem ich eksportu na portale. Jest to niewątpliwie ogromna oszczędność czasu i wysiłku – oferta uzupełniona w systemie od razu jest gotowa do eksportu na stronę bez konieczności dodatkowych modyfikacji czy logowania się każdorazowo do poszczególnych serwisów.

W parze z dedykowanym oprogramowaniem warto zainwestować również w nowoczesną stronę www. Współcześnie strona internetowa firmy jest jednym z najważniejszych elementów kreowania wizerunku. Warto by jej estetyka oraz funkcjonalność odpowiadały potrzebom gości, którzy ją odwiedzają. Sprzężenie strony wraz z bazą powierzchni oferowanych przez agencję to ogromne ułatwienie zarówno dla agentów jak i dla klientów, którzy w łatwy i szybki sposób znajdą na niej aktualne informacje o ofercie.

Nie od razu Rzym zbudowano 

Z pewnością znajdą się również słowa krytyki pod adresem każdego dedykowanego oprogramowania. Należy jednak wziąć pod uwagę, że korzystanie z takich rozwiązań jest obecnie konieczne dla sprawnego funkcjonowania agencji, która chce stanowić konkurencję dla podobnych podmiotów na rynku nieruchomości. Jest to również odpowiedź na potrzeby klientów, którzy coraz częściej nie tylko dokonują zakupów artykułów spożywczych czy sprzętu elektronicznego w przestrzeniu Internetu, ale również rozglądają się za nową siedzibą dla ich firmy. Oprogramowanie dla biur nieruchomości to produkt stosunkowo młody, który chodź posiada wady, będzie dalej ewoluował, oferując wykonanie za pomocą jednego narzędzia coraz większej liczby powiązanych ze sobą zadań stanowiących codzienność działalności agencji.