04.03.2019

Jak rozpoznać dojrzały Facility Management?

ZOBACZ WIĘCEJ

Facility

Jak rozpoznać dojrzały Facility Management?

Dobrą praktyką jest zwrócenie szczególnej uwagi na rekomendacje przedsiębiorstw, z którymi do tej pory były (lub nadal są) prowadzone projekty.

Trendy w aranżacji biur – co przyniesie rok 2019?

Stworzenie przestrzeni biurowej, która będzie wspierać i pobudzać kreatywność jej użytkowników to cel, jaki obrali sobie architekci i projektanci kilka lat temu.

Czym jest Facility Management?

Znikoma część absolwentów uczelni technicznych czy ekonomicznych ma szansę zetknąć się w teorii z pojęciem „Facility Management”...

Wpływ rozwoju elektromobilności na branżę nieruchomości (cz. II)

Planowanym wynikiem rozwoju elektromobilności w Polsce jest milion pojazdów o napędzie elektrycznym na polskich drogach w 2025 r. Eksperci są zgodni w opinii, że dla spełnienia tego celu niezbędne jest powstanie wystarczająco dużej liczby stacji ładowania takich pojazdów.

Dobrą praktyką jest zwrócenie szczególnej uwagi na rekomendacje przedsiębiorstw, z którymi do tej pory były (lub nadal są) prowadzone projekty.

Grzegorz Gałka, prezes zarządu, FM Solutions Sp. z o.o.
- Planując długofalową współpracę, a FM do takich należy, nie można zapomnieć o czynniku ludzkim.

Co jest kluczowe z perspektywy „przeciętnego” zamawiającego usługi, aby rozpoznać dojrzały Facility Management?

Na początku podkreślmy, że trudno jest mówić o „przeciętnym” zamawiającym usługi Facility Management. Każdy podmiot w zależności od takich zmiennych, jak wielkość przedsiębiorstwa, rodzaj prowadzonej działalności czy kultura organizacyjna będzie potrzebował zupełnie innych rozwiązań, a tym samym musi zwrócić uwagę na różne aspekty potencjalnego dostawcy usług.

Niewątpliwie jednak firmy z dużym doświadczeniem w FM są w stanie przedstawić rozbudowane opisy dotychczasowych wdrożeń (wraz z wynikami), a także potwierdzić kompetencje członków zespołów projektowych (w tym ukończone kursy i szkolenia facility managerów oraz specjalistów zajmujących się poszczególnymi systemami w budynkach).

Dobrą praktyką jest zwrócenie szczególnej uwagi na rekomendacje przedsiębiorstw, z którymi do tej pory były (lub nadal są) prowadzone projekty. Warto w takim przypadku poprosić o kontakt do osób bezpośrednio odpowiedzialnych za współpracę z facility managerami, aby porozmawiać z nimi o szczegółach i dzięki temu lepiej poznać potencjalnego dostawcę usług.

Planując długofalową współpracę, a FM do takich należy, nie można zapomnieć również o czynniku ludzkim. Jeśli przedstawiający ofertę, a także specjaliści reprezentujący potencjalnego podwykonawcę, na bieżąco reagują na komunikację (odbierają telefony i szybko odpisują na maile), a przy tym wykazują się dużą kulturą osobistą, otwartością, to znak, że najprawdopodobniej mamy do czynienia z fachowcami, z którymi praca będzie przyjemnością.