14.12.2017

Globalny krajobraz rynku usług typu Real Estate Management

ZOBACZ WIĘCEJ

Facility

Podniesienie bezpieczeństwa to koszt czy inwestycja?

Jak zdefiniować granicę niezbędnych inwestycji w kwestie bezpieczeństwa, aby nie były one postrzegane jako zbędny koszt? Stosować się do określonego prawnie minimum czy podnieść standard bezpieczeństwa? Odpowiedź na te pytania nie jest prosta, a dyskusja nad stanem oraz jakością bezpieczeństwa często rozwija się dopiero w wyniku nieszczęśliwych zdarzeń, czyli po fakcie.

Najczęściej spotykane problemy techniczne w biurowcach klasy B

Obiekty liczące sobie od kilku do kilkunastu lat wymagają tak samo profesjonalnej obsługi technicznej jak dopiero co wybudowane inwestycje. Prezentujemy przewodnik po najpopularniejszych usterkach w biurowcach klasy B. Podpowiadamy, po czyjej stronie – zarządcy czy najemcy – leży koszt ich naprawy i jak można ich się ustrzec.

Czas na nowoczesny BMS

Nadchodzi era rozwiązań BMS (Building Managment System). Eksperci branżowi od dawna prowadzą dyskusję, czym tak naprawdę jest system BMS oraz kiedy się zaczyna i kończy jego rola. Jak nazwa wskazuje, jest to system wspierający zarządzanie infrastrukturą budynkową. W praktyce każdy zarządca obiektu podchodzi do niego inaczej: jedni chcą zapomnieć, że mają takie narzędzie, inni z powodzeniem wykorzystują je w codziennej pracy.

Facility Management dla drapaczy chmur – poznaj 4 złote zasady

Sprawdź, jak zapewnić odpowiednią jakość usług FM w wieżowcach i poznaj oczekiwania ich zarządców. Jakie kompetencje powinien mieć personel takiego obiektu? Jak powinna wówczas wyglądać wewnętrzna komunikacja w organizacji świadczącej usługi FM? Czy potrzebujesz specjalnego oprogramowania do zbierania zgłoszeń od użytkowników budynku?

Najważniejsze wyzwania i czynniki motywujące do outsourcingu usług typu Real Estate Facility Management.

Rafał Baranowski, dyrektor operacyjny, SPIE Polska
Nadrzędnym celem firm rozważających outsourcing usług jest optymalizacja kosztów. Cieszy nas jednak fakt, że coraz rzadziej spotykamy się ze znakiem równości pomiędzy optymalizacją kosztów a ich minimalizacją.

Istnieje wiele czynników motywujących organizacje do dokonania outsourcingu usług typu Real Estate Facility Management (REFM), podobnie jak istnieje coraz więcej korzyści, na które organizacje liczą, podejmując działania outsourcingowe. Pomimo rosnącego optymizmu niepewne warunki gospodarcze na świecie cały czas mają znaczący wpływ na decyzje organizacji dotyczące tego, jak, gdzie i po co pozyskiwać usługi w innych częściach świata.

Nadrzędnym celem firm rozważających outsourcing usług jest optymalizacja kosztów. Cieszy nas jednak fakt, że coraz rzadziej spotykamy się ze znakiem równości pomiędzy optymalizacją kosztów a ich minimalizacją.

Klucz do przekonania firm, aby skorzystały z outsourcingu, stanowi gwarancja dokładnego zrozumienia ich podstawowej działalności biznesowej, założonych celów oraz poznania kultury organizacyjnej. To warunek konieczny, ale niewystarczający.

Branża produkcyjna, logistyczna czy też hotelarska zdecyduje się na outsourcing tylko wtedy, gdy jest całkowicie pewna wiedzy, umiejętności i doświadczenia firmy FM. My z kolei musimy mieć świadomość, że bierzemy pełną odpowiedzialność za kluczowe dla naszego klienta procesy – bezpieczeństwo, nieprzerwaną dostawę mediów, stałą dostępność powierzchni czy komfortowe środowisko pracy.

Stajemy się strategicznym partnerem naszych klientów, którego zadaniem jest dbałość o wartość powierzonych aktywów w perspektywie długofalowej. To wymaga wnikliwej obserwacji zachowania najemców i użytkowników, jak również podążania za aktualnymi trendami technologicznymi. W porównaniu do rynków zachodnich, np. Niemiec czy Wielkiej Brytanii, w Polsce panuje trend krótkoterminowych (2–4-letnich) kontraktów FM. Wyłącznie proaktywną postawą, byciem na co dzień „oczyma i uszami” właściciela lub zarządcy możemy zachęcać klientów do prolongaty umów i dzięki temu realizacji bardziej złożonych projektów, np. modernizacji wymagających amortyzacji kosztów w dłuższym czasie.