05.04.2017

FM wobec wyzwania krytycznego braku nowych talentów

ZOBACZ WIĘCEJ

Facility

Podniesienie bezpieczeństwa to koszt czy inwestycja?

Jak zdefiniować granicę niezbędnych inwestycji w kwestie bezpieczeństwa, aby nie były one postrzegane jako zbędny koszt? Stosować się do określonego prawnie minimum czy podnieść standard bezpieczeństwa? Odpowiedź na te pytania nie jest prosta, a dyskusja nad stanem oraz jakością bezpieczeństwa często rozwija się dopiero w wyniku nieszczęśliwych zdarzeń, czyli po fakcie.

Najczęściej spotykane problemy techniczne w biurowcach klasy B

Obiekty liczące sobie od kilku do kilkunastu lat wymagają tak samo profesjonalnej obsługi technicznej jak dopiero co wybudowane inwestycje. Prezentujemy przewodnik po najpopularniejszych usterkach w biurowcach klasy B. Podpowiadamy, po czyjej stronie – zarządcy czy najemcy – leży koszt ich naprawy i jak można ich się ustrzec.

Czas na nowoczesny BMS

Nadchodzi era rozwiązań BMS (Building Managment System). Eksperci branżowi od dawna prowadzą dyskusję, czym tak naprawdę jest system BMS oraz kiedy się zaczyna i kończy jego rola. Jak nazwa wskazuje, jest to system wspierający zarządzanie infrastrukturą budynkową. W praktyce każdy zarządca obiektu podchodzi do niego inaczej: jedni chcą zapomnieć, że mają takie narzędzie, inni z powodzeniem wykorzystują je w codziennej pracy.

Facility Management dla drapaczy chmur – poznaj 4 złote zasady

Sprawdź, jak zapewnić odpowiednią jakość usług FM w wieżowcach i poznaj oczekiwania ich zarządców. Jakie kompetencje powinien mieć personel takiego obiektu? Jak powinna wówczas wyglądać wewnętrzna komunikacja w organizacji świadczącej usługi FM? Czy potrzebujesz specjalnego oprogramowania do zbierania zgłoszeń od użytkowników budynku?

Globalna branża facility management stoi przed wyzwaniem krytycznego niedoboru profesjonalistów, wynika z najnowszego wspólnego raportu IFMA i RICS.

Paul Bagust, Dyrektor Grupy Profesjonalenej FM, RICS
- W przeszłości facility management postrzegany był jak zawód Kopciuszka, co tłumaczy dzisiejsze problemy z przyciągnięciem do branży i zatrzymaniem w niej nowych pracowników.

Warta 1 bilion dolarów branża “desperacko potrzebuje napływu świeżej krwi”.

Ścieżki kariery w FM przechodzą ‘znaczącą zmianę’. Branża musi ‘zmienić wizerunek’ i skoncentrować się na strategicznym wpływie FM.
RICS i IFMA połączyły siły aby wzmocnić wizerunek branży i przyciągnąć do niej nowe talenty. Organizacje opracowały raport „Podnoszenie poprzeczki: Od operacyjnej doskonałości do strategicznego oddziaływania FM”.

Globalna branża facility management stoi przed wyzwaniem krytycznego niedoboru profesjonalistów, wynika z najnowszego wspólnego raportu IFMA i RICS. Zgodnie z rekomendacjami obu organizacji konieczne są natychmiastowe działania w kierunku przyciągnięcia do branży nowych talentów.

Według trzeciej już edycji raportu „Podnoszenie poprzeczki” – która powstała w oparciu o wyniki ankiety przeprowadzonej pośród ponad 2,5 tys. facility menedżerów na świecie – branża FM, w której średnia wieku pracowników to aktualnie 50.9 lat* - musi dokonać zmiany dotychczasowego wizerunku „Kopciuszka” i przyciągnąć do siebie nowe talenty o zróżnicowanej specjalizacji.  

W raporcie zidentyfikowano również potrzebę zwiększonej koncentracji na strategicznym wpływie facility management oraz wzmożonego wysiłku na rzecz podkreślenia korzyści, jakich mogą dostarczyć profesjonaliści branży w miejscu pracy, korzystającym z niego ludziom i organizacjom.

Jak powiedział rzecznik prasowy RICS, Paul Bagust: - W przeszłości facility management postrzegany był jak zawód Kopciuszka, co tłumaczy dzisiejsze problemy z przyciągnięciem do branży i zatrzymaniem w niej nowych pracowników, którzy zastąpią już kończących karierę. Podejmując wyzwanie zmiany dotychczasowego wizerunku musimy przyjąć bardziej strategiczne podejście do FM i wypróbować nowe ścieżki rozwoju, które zaprowadzą nas do zwiększenia produktywności w miejscu pracy i podkreślenia żywotnej roli, jaką odgrywają w nim profesjonaliści FM.

- Wobec zmieniającego się stylu pracy na skutek postępu cyfryzacji, FM potrzebuje nowych umiejętności opartych na współpracy i budowaniu relacji interpersonalnych. Nasza innowacyjna współpraca z IFMĄ jest ekscytującym krokiem w kierunku pobudzenia i rozwoju tych umiejętności. Pracując wspólnie nad standaryzacją sposobów pracy i obowiązujących na świecie norm, pragniemy zjednoczyć społeczność dynamicznej i szybko rozwijającej się branży FM wokół wspólnego celu i zapewnić, że zajmuje idealną pozycję ku temu, by przyciągnąć do siebie zróżnicowany wachlarz nowych talentów i wykorzystać roztaczające się przed nią możliwości.

Tony Keane, Prezydent i CEO IFMA dodaje: - To jest bardzo wartościowy raport, który dostarcza empirycznej podstawy dla tego, co wielu profesjonalistów FM powtarza od lat. Powinien służyć jako wezwanie do działania dla globalnej branży FM.

- Dzięki współpracy z RICS, kluczowi globalni liderzy sektora FM zyskują dostęp do platformy, która umożliwi im przyciągnięcie nowych talentów do branży zarządzania pracownikami FM. Wspierając uniwersalne standardy i praktyki oraz promując większe uznanie dla strategicznego wpływu facility management i zarządzania pracownikami w sektorze, pragniemy pobudzić rozwój najwyższej jakości usługi profesjonalistów FM dedykowanych środowisku budowlanemu, prowadząc do przeobrażenia miejsc pracy i funkcjonujących w nich ludzi.

Zapoznaj się z podsumowanie raportu: “Raising the Bar”