13.01.2017

Zima w pełni to ból głowy dla zarządcy!

ZOBACZ WIĘCEJ

Facility

Podniesienie bezpieczeństwa to koszt czy inwestycja?

Jak zdefiniować granicę niezbędnych inwestycji w kwestie bezpieczeństwa, aby nie były one postrzegane jako zbędny koszt? Stosować się do określonego prawnie minimum czy podnieść standard bezpieczeństwa? Odpowiedź na te pytania nie jest prosta, a dyskusja nad stanem oraz jakością bezpieczeństwa często rozwija się dopiero w wyniku nieszczęśliwych zdarzeń, czyli po fakcie.

Najczęściej spotykane problemy techniczne w biurowcach klasy B

Obiekty liczące sobie od kilku do kilkunastu lat wymagają tak samo profesjonalnej obsługi technicznej jak dopiero co wybudowane inwestycje. Prezentujemy przewodnik po najpopularniejszych usterkach w biurowcach klasy B. Podpowiadamy, po czyjej stronie – zarządcy czy najemcy – leży koszt ich naprawy i jak można ich się ustrzec.

Czas na nowoczesny BMS

Nadchodzi era rozwiązań BMS (Building Managment System). Eksperci branżowi od dawna prowadzą dyskusję, czym tak naprawdę jest system BMS oraz kiedy się zaczyna i kończy jego rola. Jak nazwa wskazuje, jest to system wspierający zarządzanie infrastrukturą budynkową. W praktyce każdy zarządca obiektu podchodzi do niego inaczej: jedni chcą zapomnieć, że mają takie narzędzie, inni z powodzeniem wykorzystują je w codziennej pracy.

Facility Management dla drapaczy chmur – poznaj 4 złote zasady

Sprawdź, jak zapewnić odpowiednią jakość usług FM w wieżowcach i poznaj oczekiwania ich zarządców. Jakie kompetencje powinien mieć personel takiego obiektu? Jak powinna wówczas wyglądać wewnętrzna komunikacja w organizacji świadczącej usługi FM? Czy potrzebujesz specjalnego oprogramowania do zbierania zgłoszeń od użytkowników budynku?

Zima przyszła w pełni. I chociaż oznacza to wspaniały czas dla wielu z nas np. spacery po śniegu, miłe wieczory przy kominku czy przygotowania do ferii, to może być koszmarem dla zarządców i serwisów sprzątających, jeśli w porę nie zadbają o odpowiednią konserwację powierzchni.

Annick Van Hool – Zarządca Nieruchomości, NAI EstateFellows
"Aby zmniejszyć zagrożenie, należy umieścić maty i dywaniki przy wejściach, recepcjach oraz windach, jak również dbać o regularną wymianę mat w ciągu dnia"

Komentuje  Annick Van Hool – Zarządca Nieruchomości, NAI EstateFellows, która zarządza budynkiem GreenWingsOffices dla OKRE Development.

Warunki pogodowe wpłyną nie tylko na zdrowie, ale także, na posadzki. Zima oznacza konieczność zwrócenia szczególnej uwagina stan oraz utrzymanie podłóg, głownie w wejściach i recepcji budynków jak również w korytarzach i holach windowych na parterach.

W zimie, drogi i chodniki są solone i szlifowane.Pozostałości mieszanek przyklejają się do butów, by wraz z pracownikami, wejść na posadzkę w biurowcu i spowodować jej uszkodzenie. Dla powierzchni z kamienia, marmuru, drewna, laminatu czy winylu solanka to wróg numer 1!

Co powinien lub może zrobić zarządca, aby uniknąć uszkodzeń posadzki w okresie zimowym i uniknąć kosztów napraw po zimie?

Należy zidentyfikować typ podłogi w budynku i ocenić jej stanbieżący. Czy kamienie są równe, czy nie,czy występują pęknięcia, w jaki sposób jest wykończona posadzka, czy nosi ślady wosku, akrylu czy innych udoskonaleń lub innych powłok? Od których producentów pochodzą udoskonalenia?

Warto zapytać dostawcę lub producenta, jak najlepiej przygotować podłogi na okres zimowy. Możnazastosować dodatkowe impregnaty, woski lub powłoki, w zależności od typu podłogi. Na początku należy dokonać próby na niewielkiej powierzchni aby zobaczyć efekt.

Niewielka wilgotność nie jest bardzo szkodliwa, ale drewniana podłoga również będzie narażona na  deformację. Mogą też pojawiać się małe pęknięcia. Podłogi laminowane lub z winylu mogą się kurczyć.

Należy sprawdzićczy poziom wilgotności jest wystarczająco wysoki dla podłogi zastosowanej w danym obiekcie, aby zapobiec deformacjom oraz upewnić się, czy powstały zacieki i jak najszybciej je wytrzeć lub usunąć brudne plamy.

Serwis sprzątający powinien zostać przeszkolony i poinstruowany jak należy konserwować powierzchnie szczególnie w dniach najsilniejszych opadów deszczu czy śniegu, oraz posiadać wiedzę jak poprawnie aplikować środki impregnujące.

Pomimo ochrony powierzchni,  podłogi będą mokre i śliskie ze względu na warunki atmosferyczne, a tym samym staną się niebezpieczne dla najemców i gości. Aby zmniejszyć zagrożenie, należy umieścić maty i dywaniki przy wejściach, recepcjach  oraz windach, jak również dbać o regularną wymianę mat w ciągu dnia. Dodatkowo, trzeba umieścić w widocznych miejscach jasne oznakowanie "śliskie podłogi" na wszystkich powierzchniach wspólnych. Zabiegi te pomogą zmniejszyć ryzyko wypadków.

Odpowiednie przygotowanie posadzek oraz prawidłowa konserwacja i zachowanie należytych środków ostrożności pomoże zarządcy przejść przez okres zimowy z jak najmniejszym bólem głowy i pomoże ograniczyć koszty napraw do minimum. Szczególne, że posadzki o tylko jeden z wielu elementów utrzymania budynku, który w okresie zimowym wymaga większej uwagi.