07.08.2018

Tétris rozwija skrzydła w Afryce: nowa siedziba Nokii

ZOBACZ WIĘCEJ

Inwestycje

Vastint sprzedaje pierwsze budynki kompleksu Business Garden Wrocław

Vastint Poland sprzedał trzy biurowce kompleksu Business Garden. Nieruchomość została zakupiona przez filipiński fundusz ISOC Group. Wartość transakcji wyniosła ponad 95 mln Euro.

Rynek biurowy po I kw. 2019 r.

Eksperci Colliers International wybrali najważniejsze wydarzenia, które miały miejsce w trzech pierwszych miesiącach roku na rynku biurowym.

Rynek powierzchni biurowej w Warszawie rośnie w wolniejszym tempie

Warszawski rynek powiększył się w I kw. 2019 roku o 20 200 m kw. i na koniec marca br. osiągnął prawie 5,5 mln m kw., wynika z najnowszego raportu BNP Paribas Real Estate Poland.

5 najważniejszych wydarzeń na rynku handlowym w I kw. 2019 r.

Na koniec I kw. 2019 r. w Polsce działało 510 centrów handlowych o łącznej powierzchni 12 mln mkw. W budowie znajduje się obecnie 433 tys. mkw. Podsumowując I kw. 2019 roku, eksperci Colliers International wybrali 5 najważniejszych wydarzeń.

Praktyczne podejście i śmiały design. Nokia to kolejny projekt Tétris z zakresu aranżacji wnętrz w RPA, po realizacjach biur m.in. dla NBA, Lexisnexis, Seriti, Tyme, Ascendis Health, Allergan, JLL czy AIG.

Tym razem Tétris wystąpił w roli projektanta i konsultanta przy budowie reprezentacyjnej siedziby Nokii w RPA. Design biura w Johannesburgu intryguje śmiałym podejściem do korporacyjnych wytycznych. W tej przestrzeni czuć globalny charakter firmy, ale z mocnym pierwiastkiem Afryki. Realizacja powierzchni 4500 m kw zajęła dziewięć tygodni.

Głównym wyzwaniem było takie zaadaptowanie projektu, aby odpowiadał specyfice wnętrza i możliwościom realizacyjnym. Wykonawca ściśle współpracował przy tym z pionem odpowiedzialnym za wizerunek marki Nokia EMEA, a także z lokalnym zespołem firmy, aby zapewnić zgodność designu ze światowymi standardami korporacji. Wizja nowego wnętrza dojrzewała wraz z technicznymi planami jej implementacji, ramami budżetowymi oraz czasowymi.

Inspiracja Afryką znalazła odzwierciedlenie w bogatych kolorystycznie, abstrakcyjnych wzorach. Przyjęta koncepcja miała odzwierciedlać trzy wybrane cechy marki Nokia: Czysta, Żywiołowa, Z zasadami:

– Czysta: korzystano wyłącznie z naturalnych, autentycznych materiałów, mając na uwadze – jako kluczowy element - prostotę wyglądu i formy.

– Żywiołowa: kolor był używany z umiarem, aby nie zakłócać lekkiego i przejrzystego charakteru wnętrza. Dominujące akcenty znalazły odbicie w fotografiach Nokii nadrukowanych w dużej skali na panelach akustycznych, a także śmiałych wzorach geometrycznych na wykładzinie znajdującej się w pokojach spotkań. Podobne rozwiązanie zastosowano w winylowych elementach umieszczonych na błyszczących panelach w salach reprezentacyjnych.

– Z zasadami: celem było stworzenie atmosfery sprzyjającej współpracy, przy pełnej transparentności działań. Widoczne było to już na etapie realizacji projektu w formule Design&Build. Na tej przestrzeni dużo jest nieformalnych miejsc relaksu, sprzyjających budowaniu dobrego klimatu zarówno w zespole, jak i w relacjach z partnerami biznesowymi.

Nowe wnętrza Nokii są elastyczne, łatwe w adaptacji i różnicowane. Nacisk położony został nie tylko na markę, ale przede wszystkim na ludzi – to aspekt wielokrotnie podnoszony w rozmowach z członkami zespołów Nokii oraz Tétris. Nakierowanie na potrzeby pracownika widoczne jest w każdym elemencie designu, który przynosi skojarzenia z konkretną emocją lub doświadczeniem. To ma znaczenie, bo przygotowano tu miejsca do pracy dla 310 osób.