07.08.2018

Tétris rozwija skrzydła w Afryce: nowa siedziba Nokii

ZOBACZ WIĘCEJ

Inwestycje

Nowa siedziba na 20-lecie firmy ESPES

500 mkw. części produkcyjnej, 160 mkw. powierzchni biurowej oraz 70 mkw. części socjalnej – tak będzie wyglądał nowy budynek firmy ESPES, który powstaje z okazji 20-lecia spółki.

Spowolnienie aktywności inwestycyjnej na rynku nieruchomości komercyjnych w Europie

Wg Savills, w I połowie br. wolumen transakcji inwestycyjnych na europejskim rynku nieruchomości komercyjnych wyniósł ponad 97 mld euro.

Globalworth osiąga 135% wzrost przychodu operacyjnego netto (NOI)

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku Globalworth, wiodący inwestor nieruchomości biurowych w Europie Środkowej i Wschodniej, zwiększył rozmiar swojego portfolio w Rumunii i Polsce do 920,000 mkw. powierzchni najmu brutto.

Ghelamco Poland wyróżnione tytułem Office Trendsetter of the Year w rankingu Book of Lists

Firma Ghelamco Poland otrzymała prestiżową nagrodę w dorocznym rankingu biznesowym „Book of Lists”.

Praktyczne podejście i śmiały design. Nokia to kolejny projekt Tétris z zakresu aranżacji wnętrz w RPA, po realizacjach biur m.in. dla NBA, Lexisnexis, Seriti, Tyme, Ascendis Health, Allergan, JLL czy AIG.

Tym razem Tétris wystąpił w roli projektanta i konsultanta przy budowie reprezentacyjnej siedziby Nokii w RPA. Design biura w Johannesburgu intryguje śmiałym podejściem do korporacyjnych wytycznych. W tej przestrzeni czuć globalny charakter firmy, ale z mocnym pierwiastkiem Afryki. Realizacja powierzchni 4500 m kw zajęła dziewięć tygodni.

Głównym wyzwaniem było takie zaadaptowanie projektu, aby odpowiadał specyfice wnętrza i możliwościom realizacyjnym. Wykonawca ściśle współpracował przy tym z pionem odpowiedzialnym za wizerunek marki Nokia EMEA, a także z lokalnym zespołem firmy, aby zapewnić zgodność designu ze światowymi standardami korporacji. Wizja nowego wnętrza dojrzewała wraz z technicznymi planami jej implementacji, ramami budżetowymi oraz czasowymi.

Inspiracja Afryką znalazła odzwierciedlenie w bogatych kolorystycznie, abstrakcyjnych wzorach. Przyjęta koncepcja miała odzwierciedlać trzy wybrane cechy marki Nokia: Czysta, Żywiołowa, Z zasadami:

– Czysta: korzystano wyłącznie z naturalnych, autentycznych materiałów, mając na uwadze – jako kluczowy element - prostotę wyglądu i formy.

– Żywiołowa: kolor był używany z umiarem, aby nie zakłócać lekkiego i przejrzystego charakteru wnętrza. Dominujące akcenty znalazły odbicie w fotografiach Nokii nadrukowanych w dużej skali na panelach akustycznych, a także śmiałych wzorach geometrycznych na wykładzinie znajdującej się w pokojach spotkań. Podobne rozwiązanie zastosowano w winylowych elementach umieszczonych na błyszczących panelach w salach reprezentacyjnych.

– Z zasadami: celem było stworzenie atmosfery sprzyjającej współpracy, przy pełnej transparentności działań. Widoczne było to już na etapie realizacji projektu w formule Design&Build. Na tej przestrzeni dużo jest nieformalnych miejsc relaksu, sprzyjających budowaniu dobrego klimatu zarówno w zespole, jak i w relacjach z partnerami biznesowymi.

Nowe wnętrza Nokii są elastyczne, łatwe w adaptacji i różnicowane. Nacisk położony został nie tylko na markę, ale przede wszystkim na ludzi – to aspekt wielokrotnie podnoszony w rozmowach z członkami zespołów Nokii oraz Tétris. Nakierowanie na potrzeby pracownika widoczne jest w każdym elemencie designu, który przynosi skojarzenia z konkretną emocją lub doświadczeniem. To ma znaczenie, bo przygotowano tu miejsca do pracy dla 310 osób.