06.12.2017

FACTORY Warszawa Ursus w portfolio Neptun

ZOBACZ WIĘCEJ

Inwestycje

Boiska sportowe na zielonych dachach

W wielkich miastach coraz trudniej o wolną przestrzeń, dlatego wykorzystanie dachu obiektu użyteczności publicznej pod budowę boiska sportowego szybko zyskuje na popularności zarówno w Polsce, jak i na świecie.

Zalando Lounge buduje centrum logistyczne w Olsztynku

Zalando Lounge jest dostępny dla polskich klientów Zalando od września 2017 r. Nowe centrum logistyczne pozwoli Zalando Lounge jeszcze lepiej obsłużyć klientów w Europie.

Promienisty Allianz

Nieczęsto się zdarza, aby architektura wnętrza idealnie współgrała z bryłą budynku - szczególnie jeśli budynek ma kształt kwadratu, a dziedziniec koła. Ten ciekawy efekt udało się uzyskać w warszawskiej siedzibie Allianz, przebudowanej przez Tétris według projektu Studio Quadra.

10 tys. m kw. fabryki w ramach Panattoni Park Białystok

Panattoni Europe, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, zrealizuje obiekt produkcyjny dla Pilkington IGP. Inwestycja zajmie ponad 10 tys. m kw. i powstanie na terenie Panattoni Park Białystok.

Neptun – spółka joint venture firm NEINVER i TH Real Estate, sfinalizowała zakup warszawskiego centrum za 79,7 mln €. Daje to początkową stopę dochodu netto na poziomie 6,33%.

FACTORY Ursus zostało kupione od IRUS European Retail Property Fund. Na powierzchni handlowej, liczącej 19 593 m2, centrum gromadzi 103 salony outletowe, takich marek, jak: Nike, Adidas, Reebok, Tommy Hilfiger, United Colors of Benetton i Calvin Klein. Factory Ursus jest oddalone 10 km od ścisłego centrum Warszawy. To odległość niespełna 30 minut jazdy samochodem dla 2,1 miliona osób.

– FACTORY Ursus to szczególny obiekt w portfolio NEINVER. Jego budowa zapoczątkowała działalność firmy w Polsce, a otwarcie w 2002 roku stanowiło ważny krok dla powstania rynku centrów outletowych w kraju. To pierwsze centrum wyprzedażowe zmieniało się wraz z rozwojem całej branży oraz wzrostem świadomości i wymagań klientów, z każdym rokiem zwiększając swoją wartość rynkową – mówi Bożena Gierszewska-Mroziewicz, Country Head NEINVER Polska.

Przejęcie FACTORY Ursus zwiększa obecność spółki Neptun na polskim rynku outletowym, umożliwiając jej czerpanie korzyści z synergii, związanej z posiadaniem w kraju innych centrów o tym samym profilu - w Krakowie, Poznaniu i drugiego w Warszawie - outletu FACTORY Annopol. W ramach transakcji, spółka Neptun kupiła także przylegające grunty, aby zapewnić sobie możliwość potencjalnego, przyszłego rozwoju działalności handlowej w tym miejscu.

– Po wielu udanych transakcjach w drugiej połowie 2016 roku, FACTORY Ursus jest ostatnim obiektem nabytym od byłego funduszu IRUS. To ważny krok powiększający portfolio spółki joint venture z firmą NEINVER. Mocno wierzymy w rynek centrów outlet, biorąc pod uwagę jego zdolność do ciągłego przewyższania innych obszarów detalicznych pod względem wyników, a także corocznego wzrostu. W szczególności centrum FACTORY Ursus łączy cechy mocnej lokalizacji handlowej, doskonałych osiągnięć, wiodącego na rynku menedżera z dużym obszarem oddziaływania. Obiekt ten uzupełnia ofertę FACTORY Annopol, zlokalizowanego w północnej części Warszawy, będącego już w posiadaniu JV. Posiadanie wspomnianych dwóch warszawskich centrów, a także obiektów w Krakowie i Poznaniu, tworzy prawdziwą synergię marki naszego polskiego portfolio, którą w przyszłości będziemy starali się rozbudowywać – dodaje Charlotte Ashworth, Fund Manager, Neptune TH Real Estate.