06.12.2017

FACTORY Warszawa Ursus w portfolio Neptun

ZOBACZ WIĘCEJ

Inwestycje

Tétris rozwija skrzydła w Afryce: nowa siedziba Nokii

Praktyczne podejście i śmiały design. Nokia to kolejny projekt Tétris z zakresu aranżacji wnętrz w RPA, po realizacjach biur m.in. dla NBA, Lexisnexis, Seriti, Tyme, Ascendis Health, Allergan, JLL czy AIG.

Mindspace Koszyki od kuchni. O tworzeniu przestrzeni co-workingowych

Mindspace Koszyki, najbardziej designerska powierzchnia coworkingowa w Warszawie, odkrywa kulisy swojej budowy.

Dlaczego firmy technologiczne wynajmują elastyczne biura?

O podejściu firm IT do przestrzeni biurowej oraz ow spółpracy Microsoft i Spaces, które we wrześniu otwiera pierwsze biuro w Polsce, opowiada Martijn Roordink – współzałożyciel i dyrektor generalny Spaces.

Globalworth Poland przejmuje od EPP zarządzanie częścią własnego portfela

GPRE Property Management to nowo powstała spółka w ramach Globalworth Poland, która jest odpowiedzialna za kompleksowe usługi zarządzania właścicielskiego.

Neptun – spółka joint venture firm NEINVER i TH Real Estate, sfinalizowała zakup warszawskiego centrum za 79,7 mln €. Daje to początkową stopę dochodu netto na poziomie 6,33%.

FACTORY Ursus zostało kupione od IRUS European Retail Property Fund. Na powierzchni handlowej, liczącej 19 593 m2, centrum gromadzi 103 salony outletowe, takich marek, jak: Nike, Adidas, Reebok, Tommy Hilfiger, United Colors of Benetton i Calvin Klein. Factory Ursus jest oddalone 10 km od ścisłego centrum Warszawy. To odległość niespełna 30 minut jazdy samochodem dla 2,1 miliona osób.

– FACTORY Ursus to szczególny obiekt w portfolio NEINVER. Jego budowa zapoczątkowała działalność firmy w Polsce, a otwarcie w 2002 roku stanowiło ważny krok dla powstania rynku centrów outletowych w kraju. To pierwsze centrum wyprzedażowe zmieniało się wraz z rozwojem całej branży oraz wzrostem świadomości i wymagań klientów, z każdym rokiem zwiększając swoją wartość rynkową – mówi Bożena Gierszewska-Mroziewicz, Country Head NEINVER Polska.

Przejęcie FACTORY Ursus zwiększa obecność spółki Neptun na polskim rynku outletowym, umożliwiając jej czerpanie korzyści z synergii, związanej z posiadaniem w kraju innych centrów o tym samym profilu - w Krakowie, Poznaniu i drugiego w Warszawie - outletu FACTORY Annopol. W ramach transakcji, spółka Neptun kupiła także przylegające grunty, aby zapewnić sobie możliwość potencjalnego, przyszłego rozwoju działalności handlowej w tym miejscu.

– Po wielu udanych transakcjach w drugiej połowie 2016 roku, FACTORY Ursus jest ostatnim obiektem nabytym od byłego funduszu IRUS. To ważny krok powiększający portfolio spółki joint venture z firmą NEINVER. Mocno wierzymy w rynek centrów outlet, biorąc pod uwagę jego zdolność do ciągłego przewyższania innych obszarów detalicznych pod względem wyników, a także corocznego wzrostu. W szczególności centrum FACTORY Ursus łączy cechy mocnej lokalizacji handlowej, doskonałych osiągnięć, wiodącego na rynku menedżera z dużym obszarem oddziaływania. Obiekt ten uzupełnia ofertę FACTORY Annopol, zlokalizowanego w północnej części Warszawy, będącego już w posiadaniu JV. Posiadanie wspomnianych dwóch warszawskich centrów, a także obiektów w Krakowie i Poznaniu, tworzy prawdziwą synergię marki naszego polskiego portfolio, którą w przyszłości będziemy starali się rozbudowywać – dodaje Charlotte Ashworth, Fund Manager, Neptune TH Real Estate.