06.12.2017

FACTORY Warszawa Ursus w portfolio Neptun

ZOBACZ WIĘCEJ

Inwestycje

Well-being trend w aranżacji wnętrz

Czy w eleganckich, dystyngowanych pomieszczeniach zawsze czujemy się wygodnie? Jak sprawić, by nie tworzyły dystansu swoją ekskluzywnością?

Gruntowna modernizacja biurowca Millennium Plaza

Największe zmiany nastąpią w głównym lobby, które w ramach rewitalizacji zmieni swoje barwy na jaśniejsze i stanie się bardziej nowoczesne.

Fundusz NEIF II nabył siedzibę Fiat Chrysler Automobiles

Next Estate Income Fund II nabył niemiecką siedzibę firmy Fiat Chrysler Automobiles we Frankfurcie od niemieckiego dewelopera Lang & Cie.

Griffin Real Estate, kupuje portfel obiektów handlowych

Umowa przedwstępna obejmuje nabycie portfela 28 nieruchomości handlowych od funduszy zarządzanych przez Ares Management L.P., Axa InvestmentManagers – Real Assets i Apollo Rida.

Neptun – spółka joint venture firm NEINVER i TH Real Estate, sfinalizowała zakup warszawskiego centrum za 79,7 mln €. Daje to początkową stopę dochodu netto na poziomie 6,33%.

FACTORY Ursus zostało kupione od IRUS European Retail Property Fund. Na powierzchni handlowej, liczącej 19 593 m2, centrum gromadzi 103 salony outletowe, takich marek, jak: Nike, Adidas, Reebok, Tommy Hilfiger, United Colors of Benetton i Calvin Klein. Factory Ursus jest oddalone 10 km od ścisłego centrum Warszawy. To odległość niespełna 30 minut jazdy samochodem dla 2,1 miliona osób.

– FACTORY Ursus to szczególny obiekt w portfolio NEINVER. Jego budowa zapoczątkowała działalność firmy w Polsce, a otwarcie w 2002 roku stanowiło ważny krok dla powstania rynku centrów outletowych w kraju. To pierwsze centrum wyprzedażowe zmieniało się wraz z rozwojem całej branży oraz wzrostem świadomości i wymagań klientów, z każdym rokiem zwiększając swoją wartość rynkową – mówi Bożena Gierszewska-Mroziewicz, Country Head NEINVER Polska.

Przejęcie FACTORY Ursus zwiększa obecność spółki Neptun na polskim rynku outletowym, umożliwiając jej czerpanie korzyści z synergii, związanej z posiadaniem w kraju innych centrów o tym samym profilu - w Krakowie, Poznaniu i drugiego w Warszawie - outletu FACTORY Annopol. W ramach transakcji, spółka Neptun kupiła także przylegające grunty, aby zapewnić sobie możliwość potencjalnego, przyszłego rozwoju działalności handlowej w tym miejscu.

– Po wielu udanych transakcjach w drugiej połowie 2016 roku, FACTORY Ursus jest ostatnim obiektem nabytym od byłego funduszu IRUS. To ważny krok powiększający portfolio spółki joint venture z firmą NEINVER. Mocno wierzymy w rynek centrów outlet, biorąc pod uwagę jego zdolność do ciągłego przewyższania innych obszarów detalicznych pod względem wyników, a także corocznego wzrostu. W szczególności centrum FACTORY Ursus łączy cechy mocnej lokalizacji handlowej, doskonałych osiągnięć, wiodącego na rynku menedżera z dużym obszarem oddziaływania. Obiekt ten uzupełnia ofertę FACTORY Annopol, zlokalizowanego w północnej części Warszawy, będącego już w posiadaniu JV. Posiadanie wspomnianych dwóch warszawskich centrów, a także obiektów w Krakowie i Poznaniu, tworzy prawdziwą synergię marki naszego polskiego portfolio, którą w przyszłości będziemy starali się rozbudowywać – dodaje Charlotte Ashworth, Fund Manager, Neptune TH Real Estate.