13.09.2017

Muzeum Polskiej Wódki nabiera kształtów

ZOBACZ WIĘCEJ

Inwestycje

P3 ekspresowo zrealizuje obiekt BTS dla Lamborghini i Ducati w parku P3 Sala Bolognese we Włoszech

P3, wiodący europejski deweloper nieruchomości logistycznych i długoterminowy inwestor, wygrał przetarg na budowę nowego magazynu BTS o powierzchni 30.000 m 2. Prace zostały już rozpoczęte, a ich ukończenie jest planowane przed końcem bieżącego roku (2017).

Budowa nowego obiektu spekulacyjnego w Prologis Park Prague-Airport

Prologis, Inc., globalny lider nieruchomości logistycznych, ogłosił dzisiaj rozpoczęcie budowy nowego obiektu spekulacyjnego o powierzchni 14 477 metrów kwadratowych w Prologis Park Prague Airport. Zakończenie inwestycji planowane jest na pierwszy kwartał 2018 r.

Dobra passa dla krakowskich biur

Prosperity na biurowym rynku w stolicy Małopolski trwa, o czym świadczy zarówno ilość nowych projektów dostarczanych na rynek, jak i tych będących w fazie budowy i developmentu, oraz wolumen zawieranych transakcji.

Wrocławskie Bulwary Książęce najlepszą inwestycją w Polsce

Bulwary Książęce powstające przy ul. Księcia Witolda 11 we Wrocławiu zostały uznane za „Najlepszą inwestycję w Polsce”, plasując się tym samym na I miejscu „Rankingu najlepszych inwestycji deweloperskich 2017 roku”.

Ogromne rozetowe okna, podłogi wyłożone deskami ze starych beczek po alkoholu oraz wielkie piece służące niegdyś do produkcji wódki.

Te i inne detale architektoniczne czekają na gości pierwszego na świecie Muzeum Polskiej Wódki. W obiekcie trwają ostatnie prace budowlane i rozpoczyna się montaż ekspozycji. Otwarcie planowane jest na wiosnę 2018 roku.

Muzeum Polskiej Wódki powstaje w zabytkowym budynku rektyfikacji na terenie dawnej wytwórni wódek „Koneser” na warszawskiej Pradze-Północ. Jest pierwszym takim obiektem na świecie poświęconym wyłącznie polskiej wódce, którego celem jest propagowanie wiedzy o historii, tradycji i kulturze picia tego trunku. Dokładną lokalizację muzeum stanowi działka pomiędzy ulicami Ząbkowską, Markowską, Białostocką i Nieporęcką. Jednak już niedługo ten adres zyska nową nazwę – Plac Konesera. Tak zdecydowała na początku lipca tego roku Rada Warszawy, nawiązując do historycznego dorobku miejsca.

Jednak historycznych śladów w muzeum jest dużo więcej. Oprócz zabytkowego budynku w stylu neogotyckim z końca XIX w. goście będą mogli podziwiać ogromne rozetowe okna, oryginalne piece z przełomu XIX i XX w. służące niegdyś do produkcji wódki,podłogi wyłożone deskami ze starych beczek do przechowywania alkoholu z zakładu produkcyjnego w Zielonej Górze, a takżemasywne metalowe schody. Sporą atrakcją będą oryginalne elementy wyposażenia gorzelni, czyli kolumna rektyfikacyjna, stągiew i licznik. Z tarasu na trzeciej kondygnacji rozpościera się piękny widok na Centrum Praskie Koneser, Pragę i Śródmieście.

– Muzeum Polskiej Wódki będzie szczególnym miejscem prezentującym kilka wieków historii i tradycji polskiej wódki. Zwiedzający będą mogli sami przekonać się, że Polska jest ojczyzną wódki, a wpisanie naszego narodowego trunku na listę chronionych oznaczeń geograficznych UE oraz stworzenie prawnej definicji „Polskiej Wódki” jest wyrazem uznania dla jej jakości oraz bogatej historii – wyjaśnia Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, które jest inicjatorem i patronem muzeum.

Elementami przyciągającymi uwagę są chociażby miedziane panele formowane na zamówienie, którymi będzie wyłożona sala kinowa na 50 osób. Krótki pokaz filmowy rozpocznie trwającą około godziny wycieczkę po muzeum. W Barze Akademii Wódki na zwiedzających, którzy wykupią bilet zdegustacją,czekać będą trzy porcje degustacyjne polskiej wódki – żytniej, pszenicznej i ziemniaczanej. Za dodatkową opłatą możliwy będzie również udział w warsztatach edukacyjnych poświęconych zasadom serwowania tego trunku i jego łączenia z potrawami, czyli tzw. food-pairingu.- Chcemy edukować, pokazywać różnice w aromatach wódek produkowanych z kilkurodzajów zbóż i ziemniaków, a także promować tradycję kulturalnego picia nastawionego na smakowanie – dodaje Andrzej Szumowski.

Jak podkreślają twórcy Muzeum Polskiej Wódki, celem było znalezieniu równowagi pomiędzy tradycyjnym obiektem muzealnym a nowoczesnym miejscem z interaktywnymi atrakcjami. Tego typu eksponaty znajdą się we wszystkich pięciu galeriach muzeum. Każda z nich poświęcona będzie innemu tematowi – m.in. pochodzeniu wódki, zmianom technologicznym czy współczesnemu procesowi jej produkcji.

W budynku muzeum powstanie unikatowy restauracyjny koncept współtworzony przez Ewę, Andrzeja i Mirosława Nizio. Restauracja i bistro, które powstają z inicjatywy rodzinno-biznesowej spółki REST TEAM, wzbogacą kulinarny krajobraz Warszawy. Bistro WuWu będzie czynne 24h na dobę i ma się wyróżniać niezobowiązującym charakterem. Jak przystało na lokal sąsiadujący z Muzeum Polskiej Wódki będzie oferować gościom najlepsze rodzime trunki i przekąski. Z kolei restauracja ZONI ma mieć bardziej kameralny charakter. W założeniu będzie to miejsce relaksu, spotkań towarzyskich, rodzinnych i biznesowych. Klientów przyciągnie bogatą kartą win i polskich wódek, kuchnią pełną pasji i doskonałych smakóworaznietuzinkową architekturą. Koncepcję architektoniczną obu lokali stworzył Mirosław Nizio, właściciel pracowni Nizio Design International. Kierowane przez niego zespoły odpowiadają za projekt ekspozycji Muzeum Polskiej Wódki oraz jego realizację.

Obecnie w muzeum trwają ostatnie prace remontowe oraz rekonstrukcyjne i rozpoczyna się finalny etap – aranżacja wnętrz i instalacja eksponatów. Planowana data otwarcia obiektu to wiosna przyszłego roku.