13.09.2017

Muzeum Polskiej Wódki nabiera kształtów

ZOBACZ WIĘCEJ

Inwestycje

DSV Road na drodze do nowej lokalizacji

Rozpoczęła się budowa nowego obiektu biurowo-magazynowego dla DSV Road, powstającego w SEGRO Business Park Warsaw, Ożarów. Firma przeniesie się do budynku o powierzchni ponad 7600 m2 już w drugim kwartale 2018 r.

DOT Office zmienia właściciela

Firma doradcza JLL reprezentowała Grupę Buma, lidera rynku biurowego w Krakowie, w transakcji sprzedaży kompleksu DOT Office. Kupującym jest globalna firma inwestycyjna - Golden Star Estate. Wartość transakcji jest poufna.

MCR Corporation wprowadzi się do MLP Pruszków II

Firma kosmetyczna produkująca m.in. produkty pod marką Mincer Pharma wynajęła ponad 2,2 tys. mkw. powierzchni produkcyjno-magazynowej w parku logistycznym MLP Pruszków II. Nowy obiekt zostanie przekazany firmie MCR Corporation w połowie lutego 2018 roku.

Panattoni Europe rusza z budową w Białymstoku

Panattoni Europe, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, startuje z budową pierwszego centrum logistycznego w Białymstoku.

Ogromne rozetowe okna, podłogi wyłożone deskami ze starych beczek po alkoholu oraz wielkie piece służące niegdyś do produkcji wódki.

Te i inne detale architektoniczne czekają na gości pierwszego na świecie Muzeum Polskiej Wódki. W obiekcie trwają ostatnie prace budowlane i rozpoczyna się montaż ekspozycji. Otwarcie planowane jest na wiosnę 2018 roku.

Muzeum Polskiej Wódki powstaje w zabytkowym budynku rektyfikacji na terenie dawnej wytwórni wódek „Koneser” na warszawskiej Pradze-Północ. Jest pierwszym takim obiektem na świecie poświęconym wyłącznie polskiej wódce, którego celem jest propagowanie wiedzy o historii, tradycji i kulturze picia tego trunku. Dokładną lokalizację muzeum stanowi działka pomiędzy ulicami Ząbkowską, Markowską, Białostocką i Nieporęcką. Jednak już niedługo ten adres zyska nową nazwę – Plac Konesera. Tak zdecydowała na początku lipca tego roku Rada Warszawy, nawiązując do historycznego dorobku miejsca.

Jednak historycznych śladów w muzeum jest dużo więcej. Oprócz zabytkowego budynku w stylu neogotyckim z końca XIX w. goście będą mogli podziwiać ogromne rozetowe okna, oryginalne piece z przełomu XIX i XX w. służące niegdyś do produkcji wódki,podłogi wyłożone deskami ze starych beczek do przechowywania alkoholu z zakładu produkcyjnego w Zielonej Górze, a takżemasywne metalowe schody. Sporą atrakcją będą oryginalne elementy wyposażenia gorzelni, czyli kolumna rektyfikacyjna, stągiew i licznik. Z tarasu na trzeciej kondygnacji rozpościera się piękny widok na Centrum Praskie Koneser, Pragę i Śródmieście.

– Muzeum Polskiej Wódki będzie szczególnym miejscem prezentującym kilka wieków historii i tradycji polskiej wódki. Zwiedzający będą mogli sami przekonać się, że Polska jest ojczyzną wódki, a wpisanie naszego narodowego trunku na listę chronionych oznaczeń geograficznych UE oraz stworzenie prawnej definicji „Polskiej Wódki” jest wyrazem uznania dla jej jakości oraz bogatej historii – wyjaśnia Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, które jest inicjatorem i patronem muzeum.

Elementami przyciągającymi uwagę są chociażby miedziane panele formowane na zamówienie, którymi będzie wyłożona sala kinowa na 50 osób. Krótki pokaz filmowy rozpocznie trwającą około godziny wycieczkę po muzeum. W Barze Akademii Wódki na zwiedzających, którzy wykupią bilet zdegustacją,czekać będą trzy porcje degustacyjne polskiej wódki – żytniej, pszenicznej i ziemniaczanej. Za dodatkową opłatą możliwy będzie również udział w warsztatach edukacyjnych poświęconych zasadom serwowania tego trunku i jego łączenia z potrawami, czyli tzw. food-pairingu.- Chcemy edukować, pokazywać różnice w aromatach wódek produkowanych z kilkurodzajów zbóż i ziemniaków, a także promować tradycję kulturalnego picia nastawionego na smakowanie – dodaje Andrzej Szumowski.

Jak podkreślają twórcy Muzeum Polskiej Wódki, celem było znalezieniu równowagi pomiędzy tradycyjnym obiektem muzealnym a nowoczesnym miejscem z interaktywnymi atrakcjami. Tego typu eksponaty znajdą się we wszystkich pięciu galeriach muzeum. Każda z nich poświęcona będzie innemu tematowi – m.in. pochodzeniu wódki, zmianom technologicznym czy współczesnemu procesowi jej produkcji.

W budynku muzeum powstanie unikatowy restauracyjny koncept współtworzony przez Ewę, Andrzeja i Mirosława Nizio. Restauracja i bistro, które powstają z inicjatywy rodzinno-biznesowej spółki REST TEAM, wzbogacą kulinarny krajobraz Warszawy. Bistro WuWu będzie czynne 24h na dobę i ma się wyróżniać niezobowiązującym charakterem. Jak przystało na lokal sąsiadujący z Muzeum Polskiej Wódki będzie oferować gościom najlepsze rodzime trunki i przekąski. Z kolei restauracja ZONI ma mieć bardziej kameralny charakter. W założeniu będzie to miejsce relaksu, spotkań towarzyskich, rodzinnych i biznesowych. Klientów przyciągnie bogatą kartą win i polskich wódek, kuchnią pełną pasji i doskonałych smakóworaznietuzinkową architekturą. Koncepcję architektoniczną obu lokali stworzył Mirosław Nizio, właściciel pracowni Nizio Design International. Kierowane przez niego zespoły odpowiadają za projekt ekspozycji Muzeum Polskiej Wódki oraz jego realizację.

Obecnie w muzeum trwają ostatnie prace remontowe oraz rekonstrukcyjne i rozpoczyna się finalny etap – aranżacja wnętrz i instalacja eksponatów. Planowana data otwarcia obiektu to wiosna przyszłego roku.