11.04.2016

Warsaw Trade Tower wyznaczył trend w rebrandingu obiektów biurowych

ZOBACZ WIĘCEJ

Inwestycje

Biurowy Wrocław powiększy się w tym roku o kolejne 100 tys. mkw.

Według raportu firmy Cresa, zasoby powierzchni biurowej we Wrocławiu wzrosły o ponad 13%. W pierwszych trzech miesiącach br. do użytku oddano tylko City Forum: City One, jednak w tym roku ukończonych zostanie tam 9 budynków biurowych.

Zastosowanie drewna w przestrzeni biurowej

Drewno to materiał stawiający sporo wyzwań, jednak jego estetyka, ekologiczne walory i prestiż, jaki wnosi, warte są rozważenia. O tym, jak je zaadaptować, opowie Bartosz Trzop, założyciel pracowni Trzop Architekci.

W Warszawie rośnie najwięcej wież w Europie

Biurowe wieże, które utworzą w Warszawie nowy hub biurowy są najtrudniejszymi z dotychczasowych realizacji deweloperów.

Design, który kształtuje dobre nawyki. Jak zaprojektować biuro w duchu Zero Waste?

Zero Waste to jeden z najgorętszych i najbardziej rozwojowych trendów związanych ze współczesnym stylem życia. W biurze odnosi się nie tylko do oszczędzania papieru.

Warsaw Trade Tower (WTT) – ikona pionierskich rozwiązań wśród warszawskich biurowców po raz kolejny wyznacza trendy i zmienia się dla swoich najemców.

Nowe lobby, fortepian, sala aktywności, elektryczne samochody udostępniane bezpłatnie najemcom czy wspólna jadalnia dla osób preferujących własną kuchnię to tylko niektóre z nowych udogodnień. Za wprowadzone zmiany odpowiada nieszablonowe podejście do rebrandingu, którego osią było employee well-being.

Rebranding Warsaw Trade Tower – najemca w centrum zainteresowania

Nieszablonowe podejście do najemcy i unikatowy na polskim rynku nieruchomości rebranding sprawiły, że Warsaw Trade Tower, jedna z najbardziej atrakcyjnych warszawskich lokalizacji biurowych zyskała nowe oblicze. Koncepcja zmian została opracowana na podstawie badania ankietowego adresowanego do najemców WTT. Pozwoliło ono na analizę zastanej sytuacji, a dzięki temu na zrozumienie potrzeb klientów. W badaniu wzięło udział ponad 1300 użytkowników obiektu. Procesem zarządzał zespół projektowy, który składał się m.in. z przedstawicieli firmy Heitman, pełniącej funkcję asset managera; agencji brandingowej Bueller & Frye; pracowni architektonicznych – zarówno projektantów obiektu, jak i pracowni odpowiedzialnej za rebranding oraz firmy odpowiadającej za komercjalizację powierzchni. Kluczowe było pytanie: co zrobić, aby budynek wyróżnił się na tle okolicznych powierzchni biurowych? Wspólne zaangażowanie i otwartość na niestandardowe pomysły pozwoliły na stworzenie strategii będącej połączeniem bogatego know-how całego zespołu i potrzeb najemców, co zdecydowało o sukcesie podjętych działań.

– Warsaw Trade Tower to wyjątkowa nieruchomość w naszym portfolio, symbol nieprzemijającej jakości i prestiżu. Ponadczasowa architektura, solidne wykonanie i atrakcyjna lokalizacja tworzą jeden z najciekawszych obiektów komercyjnych w sercu Warszawy. Przeprowadzony rebranding nie tylko podkreślił te atuty, lecz także stworzył zupełnie nową jakość przestrzeni biurowej. Efekt ten udało się nam uzyskać dzięki połączeniu standardowych działań rebrandingowych, polegających na przebudowie i odświeżeniu wnętrz oraz przygotowaniu nowej identyfikacji graficznej, z nieszablonowym podejściem, którego osią były employee well-beingi zidentyfikowane przez nas rzeczywiste potrzeby najemców – mówi Izabela Kapil, Vice President Portfolio Management – Europe w firmie HEITMAN.

Nowoczesne, bardziej eleganckie lobby, nowe pomieszczenia wspólne i infrastruktura rowerowa na zewnątrz. Najbardziej spektakularne zmiany dotyczą lobby otrzymało ono nowy wystrój i aranżację wnętrza. Przeszklona i pełna światła przestrzeń zyskała nowoczesne, a także estetyczne wykończenie. Zainstalowano Wi-Fi i nowe oświetlenie oraz dodano niestandardowy element–  fortepian, z którego korzystają nie tylko profesjonalni wykonawcy podczas odbywających się co dwa tygodnie koncertów, lecz także pracownicy najemców.

W bezpośrednim sąsiedztwie lobby pojawiło się nowe udogodnienie – jadalnia dla osób preferujących własną kuchnię, wyposażona w urządzenia AGD, m.in. w kuchenki mikrofalowe do podgrzewania posiłków, czajniki i telewizory. Zmieniło się też otoczenie budynku –  stworzono platformę dla foodtrucków, zaś z myślą o miłośnikach dwóch kółek przygotowano infrastrukturę rowerową. Dodatkowo do dyspozycji pracowników najemców oddano bezpłatnie 2 samochody elektryczne.

Rebranding obejmował też zmianę charakteru niektórych pomieszczeń. Stworzono salę aktywności i relaksu dostępną dla wszystkich po uprzednim zarezerwowaniu, zaś na 35. piętrze utworzono przestrzeń konferencyjno-eventową. Na uwagę zasługuje również nowa identyfikacja wizualna i nowoczesny logotyp. Warto dodać, że najemcy mają do swojej dyspozycji takie usługi jak dwujęzyczne przedszkole, kantyna, piekarnia, kawiarnia, kiosk, pralnia chemiczna, biuro podróży, a także punkt nadawczy przesyłek kurierskich.

– Dzięki otwartości i niestandardowemu myśleniu zespołu budynek przeszedł metamorfozę, która nie polegała tylko na odnowieniu lobby i stworzeniu nowych materiałów sprzedażowych, ale przede wszystkim na fundamentalnej zmianie w myśleniu o najemcy i o roli budynku w przestrzeni społecznej. Można powiedzieć, że budynek został stworzony od nowa. Tak jak wiele lat temu wyznaczał standardy nowoczesności, tak teraz wyznacza nowe standardy w tworzeniu przyjaznych miejsc pracy – podsumowuje Michał Nowakowski, prezes Zarządu Bueller & Frye, agencji brandingowej, która uczestniczyła w procesie rebrandingu.

Warsaw Trade Tower podnosi standardy oferowane najemcom oraz wdraża pionierskie
i unikatowe na polskim rynku rozwiązania od początku swojego istnienia. Niedawno budynek został wyróżniony środowiskowym certyfikatem BREEAM dla istniejących budynków na poziomie Very Good. Rebranding to kolejny krok na drodze do stworzenia najatrakcyjniejszej przestrzeni biurowej w sercu Warszawy.